قلمرو یوزهای خراسان شمالی گسترده تر شد

قلمرو یوزهای خراسان شمالی گسترده تر شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست حسین هراتی گفت: امسال پروانه چرای ۸۰۰ واحد دامی در منطقه میاندشت جاجرم خریداری شد و این اقدام برای کاهش میزان حضور دام در این منطقه و توسعه قلمرو یوزها ادامه دارد.

وی افزود: تاکنون پروانه چرای سه هزار دام در میاندشت جاجرم از دامداران خریداری شده است و امسال هم تلاش داریم تا پروانه چرای ۷۰۰ واحد دامی دیگر در این منطقه خریداری شود.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی اظهار داشت: خرید پروانه چرا و سامانه عرفی، به منظور کمک به افزایش قلمرو یوزها انجام می شود.

وی با تصری این نکته که منطقه حفاظت شده میاندشت، ۸۵ هزار هکتار گستره دارد و از امن ترین زیستگاه های یوز ایرانی محسوب می شود، گفت: یکی از نگرانی ها در میاندشت جاجرم، حضور گله‌های دام و سگ‌های چوپانان است که با خرید پروانه چرا،  عرصه‌ از گله گوسفندان و سگ‌های چوپانان خالی خواهد شد.

هراتی با اشاره به اینکه رویکرد دیگر در خرید پروانه چرا، کمک به احیای عرصه های طبیعی و کاهش مشکلات گرد و غبار است گفت: بیشترین نگرانی ها در زمینه کانون های گرد و غبار، در جنوب استان و در شهرستان های جاجرم، اسفراین و گرمه است که در این زمینه اقدامات مختلف توسط حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری در دست پیگیری است.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات