۱۱ میلیارد تومان هزینه سالانه خط کشی در معابر شیراز

۱۱ میلیارد تومان هزینه سالانه خط کشی در معابر شیراز

یه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مجتبی زوربخش ادامه داد: در همین راستا از ابتدای سال تاکنون از ۴۲ تن رنگ و ۶ هزار بلوک در سطح معابر شهر شیراز استفاده شده است.
وی افزود: اما یکی از اقدامات ما در راستای ترویج فرهنگ ترافیک تنوع در اجرای خط کشی هاست به ویژه برای کودکان و نسل جدید، یکی از نوآوری‌های ما در این حوزه اجرای خطوط عابر پیاده با استفاده از نقوش و طرح های مختلف و جذاب برای ترغیب کودکان به استفاده از این خطوط هنگام رد شدن از خیابان های شهر است.
زوربخش گفت: اجرای خط کشی های سه بعدی عابر پیاده از دیگر طرح‌های ما برای جذابیت در استفاده از این خطوط و توجه رانندگان به آن است.
وی ادامه داد: همچنین در این زمینه در کنار آن یکی دیگر از اتفاقات در حوزه خط مشی های عابر پیاده که در دستور کار قرار گرفته استفاده از طرح های اسلیمی در نقاط مرکزی، فرهنگی و تاریخی شهر متناسب با این مناطق است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در ادامه گذری هم بر هزینه های بالای خط کشی های شهر زد و گفت: بر طبق برآوردهای صورت گرفته هزینه خط کشی های عابر پیاده در سال بالغ بر ۴ میلیون تومان است و در کنار آن هزینه خط کشی های طولی هم متر ۱۰۰ هزار تومان است که با توجه به این که اجرای ۷۰۰ کیلومتر خط کشی طولی را در دستور کار داریم کل هزینه خط کشی طولی ما بالغ بر ۷ میلیارد تومان است و با این حساب سرجمع اجرای خط کشی های طولی و عابر پیاده شهر هر سال ۱۱ میلیارد تومان هزینه روی دست شهر می‌گذارد.
وی افزود: البته این اعتبار تنها برای یکبار رنگ آمیزی است و این رنگ ها هر ۶ ماه تا یک و نیم سال نیاز به شارژ دارد و برعکس آسفالت که ۴ تا ۵ سال دوام دارد خط کشی های عابر پیاده هر سال باید از نو انجام شوند. زوربخش گفت: اما در این بین یکی از مسائلی که باید شهروندان به آن توجه کنند بحث قدیمی عبور از میان خط کشی هاست چرا که یکی از مهمترین علل عمر کوتاه خط کشی معابر ما همین است و متاسفانه معدود افرادی هستند که از بین خط کشی عبور می کنند و به جای بین خطوط از روی خطوط رانندگی می‌کند و با این کار هزینه روی دست شهر و در واقع خودشان می گذارند.
زوربخش تصریح کرد: پایان سال ۳۰۰ گذر عابر پیاده باید در شهر خط کشی شود که تاکنون ۸۵ درصد این کار انجام شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در خصوص علت کیفیت رنگ های استفاده شده و تخریب خط کشی های سطح شهرگفت: یکی از مشکلات ما سیاه شدن خطوط سطح شهر است که این به دلیل رنگ سیاه لاستیک اتومبیل هاست که این هم با فرهنگسازی در خصوص عبور از میان خطوط حل می‌شود که البته در این زمینه چندین کمپین نیز راه اندازی شده و البته هر سال چند نوبت خط کشی های سطح شهر شسته می شود.
زوربخش در خصوص وضعیت تابلوهای سطح شهر و برخورد با تخریب کنندگان تابلوها گفت: با توجه به اینکه تابلو ها جز اموال عمومی هستند و از محل پرداخت عوارض تامین می‌شود و در صورت هرگونه تخریب با متخلفان به شدت برخورد می‌شود و اداره حقوقی ما ضمن تشکیل پرونده متخلفان را با دستگاه قضایی معرفی می‌کند. زوربخش در ارتباط با هوشمند‌سازی تقاطع های سطح شهر گفت: در خصوص هوشمندسازی تقاطع ها تاکنون اقداماتی صورت گرفته و هم اکنون هوشمندسازی ۲۰تقاطع شهر در دست اقدام است و برخی هم نواقصی دارند و بعضی دیگر هم نیازمند مصوبات جدید در این حوزه هستند.
وی در خصوص پل های هوایی عابر پیاده نیز اظهار داشت: امروز یکی از معضلاتی که ما با آن روبرو هستیم این است که با وجود هزینه های هنگفت اجرای پل هوایی هنوز هم عده ای هستند که از زیر پل هوایی عبور می کنند به طوری که باید بخش زیادی از زیر پل های عابر پیاده را نرده کشی کنیم. وی ادامه داد: در این بین در حال حاضر هر روز تعداد زیادی از تصادفات عابر پیاده ما را کسانی شامل می‌شود که به جای عبور از روی پل عابر پیاده از زیر پل ها عبور می کنند و حتی با وجود نرده هایی که زیر پل گذاشته شده حاضر به استفاده از پل‌های هوایی نیستند.
زوربخش گفت: یکی دیگر از مشکلات ما توقف خودروها هنگام قرمز شدن چراغ تقاطع ها بر روی خطوط عابر پیاده است که از این پس قصد داریم با استفاده از دوربین های مرکز کنترل ترافیک با این خودروها نیز به ویژه در مرکز شهر با همکاری پلیس مطابق قانون برخورد شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات