تغییر قانون و آیین نامه ها؛ به نفع کیفیت ساخت و ساز

تغییر قانون و آیین نامه ها؛ به نفع کیفیت ساخت و ساز


مهندس غلامحسین عسکری، مسئول کمیته بازنگری آیین نامه ها و شیوه نامه ها، تغییر قانون و آیین نامه ها را به نفع کیفیت ساخت و ساز عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان، جلسه کمیته بازنگری آیین نامه ها و شیوه نامه ها با بحث و بررسی پیرامون بررسی نظام نامه صندوق مشترک استانها با حضور اعضای کمیته به ریاست مهندس غلامحسین عسکری رئيس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان، مسئول این کمیته برگزار شد.

در این جلسه مدیرعامل صندوق مشترک به بیان اصلاحات در مورد صندوق پرداخت ولی نتیجه گیری و جمع بندی این نظام‌نامه به جلسات آتی موکول شد.

مهندس عسکری، مسئول کمیته بازنگری آیین نامه ها  اظهار داشت : ۴۳ نظام نامه و شیوه نامه در سازمان موجود است که ۱۱ مورد در اولویت و در دستور کار کمیته بازنگری است تا زمانی که کمیسیون حقوقی تشکیل شود، چون بعضی از این موارد فوریت داشت، مثل نحوه اداره جلسات شورای مرکزی به گونه ای که جلسات بازده بیشتری داشته باشد.

به گفته وی، در فاز اول با توجه به تعیین مدیرعامل صندوق مشترک و برخی اهداف آن که با نظام نامه همخوانی ندارد، موضوع صندوق مشترک در دستورکار قرار گرفته است.

مهندس عسکری، ساماندهی تعیین حقوق رؤسای سازمان های استان ها و اصلاح مسائل مالی و اداری و استخدامی شورا در نظام نامه را از دیگر دستور کارهای کمیته بازنگری آیین نامه ها اعلام کرد.

وی تصریح کرد: اصلاح نحوه اداره جلسات شورای مرکزی و حقوق روسا در حال بررسی است, ضمن اینکه با توجه به اینکه آیین نامه ها و نظام نامه ها نمی تواند خلاف قانون باشد، به طور استاندارد باید اول قانون، بعد آیین نامه اجرایی و سپس شیوه نامه ها انجام شود.
مهندس عسکری، تغییرات فعلی در نظام نامه را در شرایط فعلی، یک مُسکن دانست و اظهارداشت: طرح یک لایحه در مجلس کار آسانی نیست. در عین حال، اگرچه طرح قانون جدید سخت است ولی به عنوان اصلاح باید به صحن مجلس برود.

وی، تغییر قانون و آیین نامه ها را به نفع کیفیت ساخت و ساز عنوان کرد و گفت: قانون فعلی در زمانی تصویب شد که تعداد اعضا به ۱۰۰ هزار نفر نمی‌رسید.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات