دستورالعمل طراحی جداگرها و میراگرهای لرزه‌ای در ساختمان‌ها تدوين می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان، و به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حامد مانی فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از تدوین دستورالعمل طراحی جداگرها و میراگرهای لرزه‌ای در ساختمان‌ها خبر داد.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان گفت: با توجه به وضعيت زلزله‌خيزی كشور و ضرورت توجه به پايداری سازه‌ای ساختمان‌ها، به ويژه ساختمان‌های پر اهميت و كاهش خسارات وارده بر اجزای غيرسازه‌ای و مهار آنها،  “امکان‌سنجی ضرورت تدوین دستورالعمل طراحی سازه‌های مجهز به جداگرها و میراگرهای لرزه‌ای” در دستور‌كار دفتر مقررات ملی و كنترل ساختمان قرار گرفته است.

مانی‌فر بر تشکیل جلسات کارشناسی و نظارت بر اجرای آن ها از سوی ناظران تاکید کرد و افزود: در حال حاضر تهيه اين دستورالعمل در دستور كار اين دفتر قرار گرفته و در چند ماه آينده اولين نسخه آن به نظر سنجی گذاشته خواهد شد.

گفتنی است ساخت جداگر و میراگرهای لرزه‌ای جزوه صنایع پیشرفته محسوب می‌شود که در حال حاضر ظرفيت‌های علمی و تخصصی ساخت آن توسط مهندسان توانمند ایرانی در پارک‌های علم و فناوری برخی از دانشگاه‌ها فراهم شده و با تهيه اين دستورالعمل امكان جهش در توليد اين صنعت پيشرفته برای كشور فراهم و ضمن ايجاد زمينه‌های قابل توجه برای اشتغال، امكان محافظت از سرمايه‌های مادی و انسانی كشور در به هنگام وقوع زمين‌لرزه‌ فراهم خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی یک انجمن در شهر بیرجند می باشد

    نظرات