رئیس سازمان محیط زیست: توسعه بدون محیط زیست انجام نمی شود

رئیس سازمان محیط زیست: توسعه بدون محیط زیست انجام نمی شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، عیسی کلانتری در دومین روز هفته دولت به رادیو گفتگو گفت: محیط زیست از نظر رئیس جمهور مهمترین مسئله است به طوری که اول محیط زیست است و بعد توسعه.

وی افزود: در دولت هیچ پروژه عمرانی ای بدون لحاظ کردن ضوابط محیط زیستی شروع نمی شود و پروژه های عمرانی نباید به محیط زیست خسارت وارد نکنند.

کلانتری در پاسخ به این سوال که چه پروژه هایی در دستورکار سازمان محیط زیست بوده است ولی نتوانسته به سرانجام برساند گفت: اولین پروژه ای که در دستور کار داشتیم اما به دلیل همکاری نکردن مجلس قبل نتوانستیم در مورد آن کاری انجام دهیم، پروژه پسماندهای شمال کشور بود.

وی با بیان این که مجلس سال ۹۶ با برداشت ۱/۶ میلیاردی دلاری از صندوق توسعه ملی مخالفت کرد، اظهار داشت: برای سازماندهی پسماندهای شمال باید از روش های نوین دفن پسماند استفاده کرد و این مبلغ قرار بود صرف ساماندهی این امر شود که با مخالفت مجلس به سرانجام نرسید.

کلانتری عقب ماندگی تاریخی در نوسازی ناوگان حمل و نقل را از دیگر موضوعاتی که هنوز تلاش های سازمان حفاظت از محیط زیست در آن به نتیجه نرسیده، عنوان کرد و گفت: متاسفانه خودروسازان وظیفه خودشان را زمینه موتورهای احتراقی انجام ندادند. همچنین در مورد موتور سیکلت هم شرایط به همین گونه است. سازمان محیط زیست جلوی تولید موتورهای کاربراتوری را گرفت اما نتوانستیم موتورهای انژکتوری را جایگزین کنیم.

وی با اشاره به این که یازده میلیون موتور سیکلت در ایران وجود دارد که ۹ میلیون آن کاربراتوری هستند، گفت: در فصول سرد سال هر موتور سیکلت به اندازه هفت خودرو آلودگی تولید می کند و متاسفانه نیروی محرکه در این زمینه پیشرفتی نداشته و صنعت فعال نبوده است.

کلانتری در بخش دیگر از صحبت های خود با اشاره اهمیت حقوق شهروندی در حفظ محیط زیست اظهار داشت: محیط زیست، یعنی محیط زندگی تک تک مردم. اگر خراب شود و خسارت ببیند، محیط زندگی مردم خراب می شود. هوای سالم، آب پاک و محیط زیست سالم حق مردم است و این مردم هستند که مدعی محیط زیست هستند و همین باعث می شود که دولت های بعدی هم راه این دولت در حفظ محیط زیست را ادامه دهند.


لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات