بخشی از عرصه های جنگلی خاتم دچار حریق شد

بخشی از عرصه های جنگلی خاتم دچار حریق شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، نیره پورملائی گفت: حریق در ساعت ۱۳ روز دوم شهریور در مرز استان فارس و یزد شروع شده که بر حسب شواهد، گرمای بیش از حد هوا و خشکی مراتع موجب توسعه آتش سوزی شده است.

وی با بیان اینکه طبق بررسی های اولیه، سطح دچار حریق، ۳۵۰ هکتار برآورد شده، اظهار داشت: بررسی های تکمیلی برای تدقیق سازی عرصه ای که طعمه حریق شده، در دست اقدام است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست یزد ضمن قدردانی از همه نیروهای مردمی که در کنار نیروهای اجرایی دولتی، نقش موثری برای اطفا حریق ایفا کردند، گفت: نقش و مشارکت جوامع محلی در حفاظت و حراست از عرصه های طبیعی امری بسیار ضروری است به طوری که مدیریت حریق و جلوگیری از گسترش بیشتر آن، با همکاری مردم محلی با مامورین یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی، مدیریت بحران و  مسئولین و مامورین دیگر دستگاه های مرتبط در بامداد امروز میسر و آتش مهار شد.

اضافه می شود جهت اطمینان از مهارکامل و جلوگیری از حریق مجدد، مردم و مامورین اجرایی محیط زیست در محل های مختلف جنگل همچنان مستقر هستند.
جنگل‌ باغ شادی خاتم به مساحت ۶۴ هزار هکتار در جنوبی ترین نقطه استان یزد و در حد فاصل استان فارس با یزد قرار دارد  و یکی از جاذبه‌های طبیعی شهرستان خاتم و تنها عرصه های جنگلی طبیعی استان یزد به شمار می رود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات