اولویت پروژه‌های طرح محله ما مناطق کم‌برخوردار است

اولویت پروژه‌های طرح محله ما مناطق کم‌برخوردار است

اولویت پروژه‌های طرح محله ما مناطق کم‌برخوردار است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، روح‌ا... قاسم‌زاده، رئیس اداره شوراهای اجتماعی محلات در یکصد و سومین جلسه علنی شورا به تشریح مطالبی درخصوص پروژه محله پرداخت و اظهارکرد: از ابتدای فعالیت شورای پنجم تاکنون، رویکردهای اجتماع‌محور پیوسته مدنظر بوده و در دستورکار شهرداری نیز قرار گرفته است.

قاسم‌زاده در ادامه گفت: تمرکز بر موضوعاتی چون حرکت به سوی پروژه‌های خرد محلی در مقیاس محلات، برنامه‌ریزی از پایین به بالا، به بازی گرفتن مردم در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های خرد و کلان محلی و شهری همواره مورد توجه بوده که از دل آنها، شوراهای اجتماعی محلات با مکانیزمی جدید، انتهابی و دموکراتیک متولد شد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله رویکردهای دوره جدید شوراهای اجتماعی محلات میتوان به احساس کارآمدی در شوراهای اجتماعی محلات، احساس کارآمدی در شوراها، به بازیگرفته شدن در این نهادها و ... اشاره داشت.

رئیس اداره شوراهای اجتماعی محلات شهرداری مشهد با بیان اینکه پروژه «محله ما» را میتوان خاص‌ترین تجربه مدیریت شهری در سطح ایران دانست، افزود: پروژه محله ما از سال 96 در 103 نقطه محلی اجرایی شده و در تلاش که روندهای جاری مدیریت شهری را به روش‌های مشارکتی و مردمی تبدیل کند.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: در گام اول 32 میلیاردتومان در سال 98 به اجرای 131 پروژه اختصاص یافت که هرکدام تا سقف 328 میلیاردتومان اعتبار گرفتند؛ در گام دوم هم 18 میلیاردتومان در سال 99 به اجرای پروژه ها اختصاص یافت.

وی افزود: از جمله اهداف خرد و کلان طرح محله ما می‌توان به تقویت هویت محلی به منظور افزایش حس تعلق خاطر، ارتقاء فرهنگ مشارکت‌جویی شهروندان، حضور موثر مردم در فرآیند کیفیت بخشی به محلات، افزایش نظارت عمومی بر بهبود اجرای پروژه‌های محلی، افزایش رضایتمندی از مدیریت شهری و ... اشاره کرد.

قاسم‌زاده در پایان از سیاست توزیعی در اجرای پروژه‌های طرح محله‌ما سخن گفت و اظهارکرد: پروژه‌های محلات کم‌برخوردار در اولویت قرار گرفته تا جمعیت بیشتری از مواهب آن بهره‌مند شوند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات