شهردار یزد: ساماندهی اتباع...

شهردار یزد با بیان اینکه یکی از مواردی که می‌تواند کودکان متکدی را در سطح شهر کاهش دهد، ساماندهی اتباع بیگانه است، تصریح کرد: این موضوع در سایه افزایش مشارکت میان دستگاه‌های متولی امکان‌پذیر می‌شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد - جمال‌الدین عزیزی در نشست برخط خانه مطبوعات استان با بیان اینکه کسب عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک نشان دهنده اراده شهرداری برای توسعه مدیریت شهری و تقویت توجه به حقوق کودکان است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای شهر دوستدار کودک در حقیقت تدوین استراتژی برای جامعه‌ای پویا با کمترین آسیب اجتماعی در آینده است.

شهردار یزد با بیان اینکه ساختار این اداره در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری یزد ایجاد شده است، اظهار کرد: تحقق اهداف اداره شهر دوستدار کودک به عزمی همگانی و مشارکت دستگاه‌های مختلف نیاز دارد.

وی نقش رسانه‌های مختلف در تبدیل شدن یزد به شهر دوستدار کودک را اجتناب ناپذیر دانست و افزود: مطالبه‌گری به موقع و سازنده اصحاب رسانه مدیریت شهری و اجرایی استان را بیش از پیش به سمت توجه به حقوق کودکات سوق می‌دهد.

عزیزی توجه به حقوق کودکان در حوزه‌های مختلف را موثرترین راهکار برای توسعه اجتماعی و فرهنگی جامعه دانست و بیان کرد: برنامه‌ریزی برای شهر دوستدار کودک در حقیقت تدوین استراتژی برای جامعه‌ای پویا با کمترین آسیب اجتماعی در آینده است.

شهردار شهر جهانی یزد ساخت پارک مهارت، پارک چهارباغ کودکی، پارک نقاشی، پارک مهر، تدوین سند راهبردی "یزد آرزوها"، ایجاد اتاق مادر و کودک، پایش شهر، تهیه اطلس جامع کودکان شهر یزد، برگزاری رویداد عکاسی در رده سنی کودکان، برگزاری رویداد نساجی و راه‌اندازی واحد تخصصی حقوق کودکان را از جمله برنامه‌های در دستور کار اداره شهر دوستدار کودک در شهرداری یزد دانست و بیان کرد: طراحی و ساخت روشویی و سرویس بهداشتی ویژه کودکان در سطح شهر، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه رانندگان و کسبه محدوده فضاهای عمومی شهر و مدارس و مناسب‌سازی فضای شهری از دیگر طرح‌های در دستور کار اداره شهر دوستدار کودک در مدیریت شهر میراث جهانی یزد است.

وی ایجاد پایگاه گردشگری کودک را از دیگر برنامه‌های در دستور کار اداره شهر دوستدار کودک دانست و تأکید کرد: مدیریت شهر دوستدار کودک در یزد بر این باور است که تمام کودکان فارغ از جنسیت و قومیت باید در شرایطی ایده‌آل زندگی کرده و با زیرساخت‌های متناسب با نیاز سنی خود رشد پیدا کنند.

گزارش تصویری را از اینجا ببینید

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات