افتتاح و بهره برداری از  100 پروژه برق‌رسانی در اهواز

افتتاح و بهره برداری از 100 پروژه برق‌رسانی در اهواز

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار خوزستان و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در ستاد مرکزی برق اهواز همزمان با هفته دولت و در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با دستور وزیر نیرو به صورت ویدیو کنفرانس 2230 پروژه برق‌رسانی در کشور افتتاح شد.

استاندار خوزستان در این مراسم با تقدیر از تلاش‌های مجموعه صنعت برق کشور و وزارت نیرو گفت: با تحول عظیمی که در برق استان چه در حوزه فوق توزیع و توزیع استان و توزیع اهواز صورت گرفته است، میزان قطعی برق از 3300 دقیقه در سال 95 به 750 دقیقه در سال 98 رسیده که رکورد قابل ملاحظه ای است.

غلامرضا شریعتی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر کاهش میزان خاموشی و پایداری برق در خوزستان و اهواز با حمایت وزارت نیرو و تلاش خادمان روشنایی و انجام سرمایه گذاری‌های خیلی خوب در خوزستان پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.

وی با اشاره به چشم انداز کاهش میزان خاموشی در خوزستان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مصمم هستیم در سال 1403 میزان خاموشی را به 150 دقیقه در سال به ازای هر مشترک برسانیم و وضعیت مطلوبی را برای برق استان ایجاد کنیم.

شریعتی همچنین گفت: امروز و در هفته دولت یکصد پروژه در برق اهواز با اعتبار 112میلیارد تومان و پنجاه پروژه در توزیع استان با اعتبار 126میلیارد تومان به بهره برداری می رسند تا گام مهم دیگری در جهت خدمت گزاری هرچه بیشتر به مردم شریف خوزستان برداشته شود.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: امیدوارم با تلاش و حرکت جهادی وزیر نیرو و مجموعه این وزارتخانه که شروع کرده اند بتوانیم عقب ماندگی‌های سیستم توزیع و فوق توزیع یکی پس از دیگری را رفع و به حول قوه الهی آنچه حق و شان مردم است را ادا کنیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز نیز در این مراسم اظهار داشت: با تقسیم شرکت‌های توزیع به مناطق مختلف، منطقه چهار توزیع کشور دستاوردهای مهمی همچون کاهش خاموشی و اخذ رتبه یک در این حوزه، عبور موفقیت آمیز از پیک برق 99 که بیش از نیمی از مدیریت مصرف برق کشور مربوط به این منطقه بود و همچنین موفقیت در وصول مطالبات داشته اند.

حسن کریمی افزود: در کنار همه دستاوردهای مهم فنی تقویت روحیه خود باوری یکی از مهمترین نتایج تلاش‌ها و کوشش‌های مجموعه عظیم صنعت برق بود که حاصل آن عبور با افتخار و از پیک برق بوده است.

وی تصریح کرد: امروز و به مناسبت هفته دولت برق اهواز به نمایندگی از شرکت های توزیع برق منطقه چهار کشور شامل خوزستان، لرستان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و شرکت توزیع برق شیراز اقدام به بهره‌برداری از پروژه های حوزه برق می‌نماییم.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات