افت سطح آب زیرزمینی در بهاباد همچنان ادامه دارد

رییس اداره منابع آب بافق و بهاباد با بیان اینکه نصب کنتور هوشمند بر روی چاههای کشاورزی در شهرستان بهاباد رو به پایان است، گفت: افت سطح آب در محدوده بهاباد کاهش نیافته است. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، یازدهمین جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان بهاباد با حضور فرماندار بهاباد، رئیس اداره منابع آب بافق و بهاباد و دیگر اعضا برگزار گردید.

در این جلسه «سیدعلی اوهب» رئیس اداره منابع آب بافق و بهاباد، اظهار کرد: موضوع افت سطح آب زیرزمینی در این شهرستان جدی است و برنامه ریزی در خصوص مدیریت مصرف در تمامی بخش ها بویژه کشاورزی ضروری می باشد.

وی همچنین به ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت بارش ها و منابع آب زیرزمینی پرداخت و گفت: میزان بارش استان از ابتدای سال آبی جاری تا کنون 5/108 میلیمتر است که نسبت به سال گذشته ۷ درصد کاهش یافته است .

وی افزود: اگرچه شهرستان بهاباد مشابه بقیه شهرستان های طی دوسال اخیر شاهد بارشهای خوبی بوده اما متاسفانه تاثیر مثبتی در جهت کاهش افت سطح آب در آبخوان نداشته است.

در پایان «محمدمهدی خانی زاده»فرماندار بهاباد نیز نسبت به تامین آب پایدار شهرستان در راستای توسعه شهرستان در وضع موجود اظهار نگرانی کرد.

گفتنی است،با توجه به محرومیت شهرستان بهاباد، رییس دادگاه این شهرستان خواستار دیدگاه حمایتی در بخش صنعت و کشاورزی شد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای یزد

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای یزد

    شركت آب منطقه‌ای یزد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات