39 متخلف شکار و صید در اصفهان دستگیر شدند

39 متخلف شکار و صید در اصفهان دستگیر شدند


فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان از دستگیری 39 متخلف شکار و صید در مناطق حفاظت شده این استان در ماه مرداد خبر داد.

به گزارش«پارما» مرتضی جمشیدیان اظهار کرد: از این متخلفان 16 قبضه سلاح مجاز، سه قبضه سلاح غیرمجاز، یک قبضه سلاح جنگی و 185 مورد انواع ادوات شکار و صید چون بسته ساچمه، دوربین چشمی، چاقو کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه در ماه مرداد صید آبزیان گزارش نشد، افزود: در این مدت با 12 مورد تخلف شکار غیرمجاز پرندگان که شامل پنج قطعه کبک، چهار کبوتر، دو سار و یک باقرقره بود برخورد قانونی شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان شمار تخلف شکار و صید را در یک ماه گذشته 24 مورد اعلام کرد و گفت: تخلف شکار غیرمجاز پستانداران در این مدت 11 مورد بود که شامل 6 رأس آهوی نر، سه رأس آهوی ماده، یک رأس کَل و یک رأس بز وحشی است.

جمشیدیان با بیان اینکه محیط بانان از 9 مورد اقدام به شکار متخلفان در مناطق حفاظت شده جلوگیری کردند، اضافه کرد: سه بهله دلیجه زنده از متخلفان کشف و ضبط شد.

استان اصفهان دارای یک اثر طبیعی ملی، سه پارک ملی، پنج پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه حفاظت شده، 11 منطقه شکار ممنوع و یک تالاب بین‌المللی است.

مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع استان اصفهان با استناد به تعاریف مندرج در متن قوانین مربوطه یک زیست بوم طبیعی فعال است که پشتوانه حفاظت از ذخایر طبیعی کشور محسوب می‌شود و هرگونه برداشت و شکار در آنها ممنوع است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات