پیام تسلیت فرهام زاهد نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورا

پیام تسلیت فرهام زاهد نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورا

پیام تسلیت فرهام زاهد نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورا
.
بسم‌الله الرحمن الرحیم

امام حسین (ع) : أللهم إنک تعلم أنه لم یکن ما کان منا تنافسا فی سلطان ، و لا التماسا من فضول الحطام ، ولکن لنری المعالم من دینک و نظهر الإصلاح فی بلادک ، و یأمن المظلومون من عبادک ، و یعمل بفرائضک و سننک و أحکامک .تحف العقول ، ص 239


خداوندا، تو آگاهی که آنچه انجام دادیم ، نه برای رقابت در کسب جاه و مقام بود و نه برای چیزهای پوچ و بیهوده دنیا، بلکه برای این بود که نشانه های راه دینت را ارائه دهیم و مفاسد را در شهرهای تو اصلاح کنیم تا بندگان مظلوم تو در امنیت و آسایش باشند و به احکام تو عمل کنند.

در واپسین ماه‌های قرن سینزدهم هجری شمسی، مردم ایران آخرین ایام سوگواری ابا عبدلله الحسین را در این سده تجربه می‌کنند، سده‌ای که برای جهان و به خصوص کشور عزیزمان ایران آبستن حوادث بسیاری بود و مردم ایران نیز هر‌بار با توکل به خدا و با الهام گرفتن از آموزه‌های دینی‌شان که زیست امام حسین(ع) نیز در صدر این آموخته‌ها قرار دارد هیچ‌گاه در مقابل هیچ نیروی ظالم و بیگانه‌ای سر خم نکردند و در شرایطی در تاریخ که شاید غم‌نان داشتند و تحت ستم قرار داشتند بر روی پای خود ایستادند و ندای حق طلبی را رسا‌ تر از قبل در تاریخ به ثبت رساندند. اگر بخواهیم به زمانه‌‌ی معاصر نگاهی بیندازیم می‌توانیم 8 سال دفاع مقدس را جلوی چشممان مرور کنیم، رشادت‌ها هنگامی رخ داد که کاستی‌ها رو به افزایش بود،
در آن زمان نیز سلاح رزمندگان ما ایمان ایثارشان بود. معلم، علی شریعتی در کتاب شیعه‌اش می‌گوید؛ امام حسین(ع) ، مرز فاصل حقیقت و دروغ و دیوار جداکننده ی جلاد و شهید است، در ساختاری که هم شهید و هم جلاد، یک کتاب دارند و یک پیامبر و یک دین.
شاید سال‌ها از واقعه‌ی کربلا گذشته باشد اما سیال‌ترین و جریان‌ساز ترین واقعه‌ی تاریخی، زیست و سرگذشت امام حسین(ع) است. امروز نیز شاید به مانند حسین بن علی زمانه، زمانه‌ی ما نباشد و بروز اشخاصی که عرصه را بر ملت تنگ کرده باشند و قصد دارند تا با ضربه به مردم مقاصد خود را پیش ببرند.
ضمن عرض تسلیت این ایام به مردم شریف استان گیلان و به ویژه شهر رشت امیدوارم که بتوانم حق‌الناسی را که بر گردن من است به خوبی ادا کنم و در پیشگاه خدا و مکتب امام حسین (ع) شرمنده نباشم.

فرهام زاهد
نایب رییس شورای اسلامی شهر رشت

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات