جلسه مشترک کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی و عمران و توسعه شهری ; "بدون مدیریت واحد شهری ، هیچ عزمی برای جلوگیری از خلاف ساختمانی وجود ندارد"

جلسه مشترک کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی و عمران و توسعه شهری ; "بدون مدیریت واحد شهری ، هیچ عزمی برای جلوگیری از خلاف ساختمانی وجود ندارد"

جلسه مشترک کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی و عمران و توسعه شهری ; "بدون مدیریت واحد شهری ، هیچ عزمی برای جلوگیری از خلاف ساختمانی وجود ندارد"
.
امیرحسین علوی رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری دستور بازگشایی بلوار کوچکی را در دستور کار جلسه قرار داد اذعان داشت که این مسیر یک بار مجوز از شورا دریافت نموده اما با بررسی و تغییرات مجدد برای شورا ارسال شده است. ولی جدول مناسب و دلایل این اختلاف قیمت ضمیمه لایحه نیست و جدول محاسبات عمرانی باید ارائه شود.
این عضو شورای اسلامی شهر رشت اذعان داشت که در کمیسیون ماده 100 اختلاف رویه وجود دارد . ارزان ترین ساختمان ها در محلات رشت متری زیر 4میلیون تومن نیست. اگر واقعا دلسوز مردم هستیم که شخصی برای خودش ساختمان می سازد همه جوره به او کمک کرده ایم اما با عدد هایی که داریم در بالاترین نقطه شهر ضریب ها با قیمت واقعی همخوانی ندارد.
وی با اشاره به اینکه باید از منظر ویژه به همه نگاه های مختلف در زمینه کمیسیون ماده 100 نگاه کرد برای جلوگیری از شوک با دو سوم عدد پیشنهادی شهرداری موافقت کنیم.
حجت جذب رییس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت به وضعیت قرار داد های سازمان فاوا در پنج سال گذشته با سرویس دهندگان اینترنت همراه اشاره داشت و این پرسش را مطرح کرد که چگونه ممکن است مکان هایی که در اختیار آن ها قرار داده است بدون قرارداد پول دریافت کرده است و این تخلف است و باید بررسی شود.
این عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت که به زمین های نسقی پروانه نمی دهیم و بعد با جریمه ای که اعلام می کنیم زندگی طرف نابود می شود .
محمدحسن عاقل منش عضو شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با اشاره به اینکه چطور می توانیم جلوی تخلفات را بگیریم در صورتی که نگاه در آمدی شهرداری از راه دریافت جریمه همین تخلفات است و شهرداری منابع در آمدی پایداری ندارد.
فرهام زاهد نائب رییس شورای اسلامی شهر رشت خواهان برگزاری یک جلسه دیگر برای بررسی و مطالعه بیشتر برای تصویب لایحه ها شد تا به نقطه نظر مشترکی برای تصمیم گیری برسیم.
این عضو شورای اسلامی شهر رشت ایجاد در آمد پایدار را در شهرداری در حال حاضر به شوخی شبیه دانست و گفت تا مدیریت واحد شهری نداشته باشیم هیچ کاری به پیش نخواهد رفت.
وی با انتقاد از سازمان های دولتی و غیر دولتی اشاره کرد که آقایان انتظار دارند تمام هزینه های مراسم ها و برنامه ها را شهرداری برعهده داشته باشد و هزینه کند و بعد آقایان بنشینند و نظر کارشناسی بدهند که شهرداری دارد شهر فروشی می کند و تمام این صحبت ها مانور تبلیغاتی است و هیچ اراده ای برای جلوگیری از خلاف وجود ندارد و هیچ عزمی برای جلوگیری وجود ندارد.
نائب رییس شورای اسلامی شهر رشت گفت که مکانیزم های شهرداری در این زمینه مشکل دارد واقعیت این است همان طور که پلیس به دنبال کسب درآمد از تخلف رانندگی است شهرداری هم به دنبال درآمد از خلاف است.
این عضو شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از سازمان نظام مهندسی این پرسش را عنوان کرد که چرا ساختمان هایی که ناظر دارند هم خلاف سازی می کنند؟
وی عنوان کرد که چگونه است که ما از سرمایه گذاری پایدار صحبت می کنیم و آن را اصلی ترین راه در آمد و گردش اقتصاد می دانیم اما خانم گل احضار رییس سازمان سرمایه گذاری دو شغله است ؟ جواب این است که این سازمان اهمیت کاری ندارد و نگاه شورا و شهرداری به این سازمان جدی نیست.
فاطمه شیرزاد عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت که ارزش ساختمانی و معاملات از سال 92 تغییر نکرده است و اگر تا سال 99 محاسبه کنیم اختلاف فاحش قیمتی را شاهد خواهیم بود و چرل شهرداری عزمی برای این تغییر قیمت ندارد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات