رئیس شورای اسلامی شهر رشت: بر اساس قانون، اعضای شورا اجازه طرح سؤال از شهردار را دارند/ تعیین تکلیف وضعیت شهردار خواسته شهروندان است

رئیس شورای اسلامی شهر رشت: بر اساس قانون، اعضای شورا اجازه طرح سؤال از شهردار را دارند/ تعیین تکلیف وضعیت شهردار خواسته شهروندان است

رئیس شورای اسلامی شهر رشت: بر اساس قانون، اعضای شورا اجازه طرح سؤال از شهردار را دارند/ تعیین تکلیف وضعیت شهردار خواسته شهروندان است
.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت، در یکصد و شصتمین جلسه علنی شورای شهر رشت احمد رمضانپور نرگسی ریاست شورا با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و شهادت امام زین‌العابدین (ع)، گفت: امام زین‌العابدین بهترین سند برای بیان فجایع رخ‌داده در حادثه کربلا بودند، ائمه اظهار (ع) یا در میادین جنگ و یا در محراب عبادت و یا توسط ظالمان زمان به شهادت رسیدند. آنچه شهادت امام حسین (ع) را متمایز می‌نماید، آگاهی و معرفت امام حسین (ع) است، زیرا آزادی نتیجه آگاهی است و امام حسین (ع) برای آزادی و آگاهی مردم این مسیر پرخطر را طی کرده و فرزندان و یاران خود را به آن سمت برده و آن فجایع در حادثه کربلا رخ می‌دهد. این آگاهی است که باقی می‌ماند.
رمضانپور ادامه داد: بسیاری ممکن است در رزم کشته شوند اما به آن آگاهی و آزادی لازم نرسند و تاریخ کربلا آن را مشخص کرده است.
ریاست شورا با تقدیر از مردم شریفی که در شرایط سخت شیوع ویروس کرونا با رعایت مسائل بهداشتی عزای سیدالشهدا (ع) را بپا داشتند، گفت: این عزاداری یادبودی برای حادثه مهم و تاریخی کربلا در سال 61 هجری قمری بود.
وی با اشاره به فرارسیدن روز بهورز، گفت: نقش این عزیزان در سلامت عمومی بسیار پر رنگ و حیاتی است. در سال 63 وزارت درمان و آموزش پزشکی برای کمک به روستائیان و رسیدن به هدف سلامت جامعه مجموعه‌ای به‌عنوان بهورز تشکیل شد. اگر امروز میانگین عمر ما بالاست و شاهد کاهش مرگ‌ومیر مادران و کودکان هستیم مدیون تلاش‌های بهورزان در دورترین روستاهای کشور می‌باشیم و قطعاً ارتقاء شاخص‌های پزشکی کشور در گروی تلاش‌های این عزیزان است.
رمضانپور با اشاره به سالروز شهادت رئیس‌علی دلواری، گفت: این مبارز مشروطه‌خواه در جنوب کشور بود که جان خود را فدای مردم این کشور نمود.
ریاست شورای شهر رشت با اشاره به فرارسیدن روز تعاون اظهار داشت: قانون اساسی ما خون‌بهای شهدای ماست، در اصل 44 قانون اساسی سه نوع اقتصاد معرفی شده است، یکی از این سه نوع اقتصاد، اقتصاد تعاونی است که در راستای تقسیم ثروت، جلوگیری از احتکار و... ایجاد شده است. تلاش‌های بسیاری برای اجرای اقتصاد تعاونی انجام شد اما متأسفانه به دلیل عدم نظارت و مدیریت درست، کار مناسبی در راستای اجرای این اصل در قانون اساسی انجام نشد.
وی با پاسداشت روز ابوریحان بیرونی، گفت: این فیلسوف، ریاضی‌دان، منجم، تاریخ‌نگار و... از اولین افرادی بود که به مشخص کردن وزن مخصوص اجسام گوناگون اقدام کرد. این فیلسوف بزرگ در آن زمان کاری انجام داد که محاسبات وی با بررسی‌های صورت گرفته توسط دانشمندان در قرون اخیر تفاوت بسیار ناچیزی داشته است.
رمضانپور همچنین اظهار داشت: سؤال و نظارت از وظایف نمایندگان پارلمانی است، امروز بنده با برخی از سرمایه‌گذاران جلسه‌ای داشتم و آن‌ها پس‌ازاینکه متوجه برگزاری طرح سؤال از شهردار شدند درخواست تأخیر در انجام کار را داشتند. از سوی دیگر مدیران به اصطلاح فراجناحی نیز معتقد بر این بودند که فرصت کار کردن وجود ندارد و می بایست تکلیف مشخص شود که آیا می‌خواهیم با این شهردار کار کنیم یا خیر؟ امروز تعیین تکلیف وضعیت شهردار رشت خواسته همه ما به‌ویژه شهروندان این شهر است.
در ادامه ریاست شورا با اشاره به موضوع طرح سؤال از شهردار رشت، اظهار داشت: آقای بهراد ذاکری عضو شورای شهر رشت مباحثی را در قالب طرح سؤال از شهردار رشت مطرح نموده است و شهردار با حضور در این جلسه پاسخگوی سؤالات مطرح‌شده خواهد بود.
وی تأکید کرد: بنده دیکتاتور نیستم و بر اساس قانون، اعضای شورا اجازه طرح سؤال از شهردار را دارند.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات