وزير نيرو؛ سرمايه گذاري سالانه 40 هزار ميليارد ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از پاون؛ "رضا اردكانيان" روز پنجشنبه در هجدهمين هفته از پويش #هرهفته_الف_ب_ايران در آئين بهره برداري از چهار پروژه صنعت آب و برق در استان هاي آذربايجان شرقي، كرمانشاه و اردبيل كه به صورت ويدئو كنفرانسي و با حضور رئيس جمهوري برگزار شد، افزود: علاوه بر اين، 2500 مگاوات ظرفيت جديد هم وارد مدار شده است و اين در حالي است كه علاوه بر مديريت مصرف، سرمايه گذاري جديد هم در اين بخش انجام شده است.

وي با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري در نشست هفته گذشته با هيئت دولت كه "طرح هاي در دست افتتاح وزارت نيرو كه خوشبختانه هفته به هفته اجرا مي شود، همه اين طرح ها را تا آخر سال همانطور كه برنامه ريزي كرده ايد با دقت دنبال كنيد، با جديت انجام بدهيد تا اين كارها انجام بگيرد، اين ها كارهاي زيربنايي است".

اردكانيان ادامه داد: دومين پروژه امروز، نهمين نيروگاه حرارتي است كه امسال بعد از استان هاي تهران، لرستان،  بوشهر، هرمزگان، مازندران و سمنان، اين بار در شهر دالاهو استان كرمانشاه، واحد دوم نيروگاه گازي با ظرفيت 307مگاوات و سرمايه گذاري 2530ميليارد تومان به مدار بهره برداري مي آيد كه واحد نخست آن آذر سال گذشته افتتاح شد.
وي گفت: از ابتداي سال 99تاكنون 1309مگاوات شامل اين واحد ظرفيت جديد به مدار بهره برداري آمده است، به اين معناست كه فقط براي توليد برق و فقط امسال تاكنون 11هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري به ثمر رسيده است.
وي اظهار داشت: سالانه 40 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري در بخش برق انجام گرفته كه بخش هايي هم تحت تحريم شديد اقتصادي بوده است .

وي گفت: اين سرمايه گذاري از منابع عمومي يعني بودجه دولت و سرمايه هاي بخش خصوصي انجام شده است و سال آينده گزارش خواهيم داد كه در ? سال دولت تدبير و اميد علاوه بر مديريت مصرف هر سال 2500مگاوات ظرفيت جديد هم وارد مدار شده است.
وزير نيرو در ادامه به بهره برداري نهمين و دهمين نيروگاه تجديد پذير در استان اردبيل اشاره كرد و گفت: مجموعا ظرفيت به مدار آمده از اين نيروگاه هاي بزرگ مگاواتي، 42.5مگاوات تاكنون خواهد بود كه همگي با سرمايه بخش خصوصي و تضمين هاي دولت براي خريد برق آنها انجام شده است.

وي افزود: علاوه بر اين نيروگاه هاي خورشيدي در استان اردبيل، يك پست 230كيلوولت هم با سرمايه گذاري مجموع 215ميليارد تومان براي تضمين برق مطمئن و پايدار بويژه پذيرايي واحدهاي جديد صنعتي در اين استان رو به توسعه به مدار خواهد آمد.
وي مجموع سرمايه گذاري طرح هاي امروز را 3245ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: با اين طرح ها 70 طرح ساخت و سازي و 5 طرح ساز و كاري به ثمر رسيده است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات