تبریز به عنوان یک جهان‌شهر نیازمند برندسازی است

تبریز به عنوان یک جهان‌شهر نیازمند برندسازی است

به گزارش شهریار، حجت الاسلام والمسلمین احمد حمیدی در نشست بررسی برندسازی شهر تبریز با اشاره به اینکه  سابقه اجرای برندیگ در شهرداری تبریز از سال ۹۵ وجود دارد گفت: پس از انجام مطالعات اولیه و تشکیل شورای سیاستگذاری برندینگ، شهرداری تبریز طی فراخوان از شرکت‌های حائز شرایط برای برندینگ تبریز دعوت به عمل آورد و ۱۷ طرح از سطح کشور به دبیرخانه واصل شد و طرحی انتخاب شد ولی متاسفانه مسکوت ماند.

وی با بیان این که برندسازی شهری، مجموعه‌ای گسترده از ادراک مخاطبان از فضاهای شهری، شهروندان و بسیاری از شاخصه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی زندگی شهری است، گفت: برندسازی شهری، روشی برای افزایش جاذبه‌ی شهر و نقطه‌ی اساسی شناخت شهر است .

معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز گفت: برندها با تکیه بر داشته‌های شهری در جهت افزایش اعتبار جهانی خود حرکت می‌کنند و جایگاه بین‌المللی خود را در مقایسه با سایر شهرهای جهان ارتقاء می‌دهند و چنین رقابتی می‌تواند منافع حداکثری شهروندان را تامین و هویت شهری را تقویت کند.

در این جلسه مقرر شد  جلسات تخصصی در لایه های کارشناسی مدیریت شهری و با مشارکت نخبگان، دانشگاهیان و افراد صاحب نظر برگزار شود و در نهایت پیش نویس طرح به مسئولان ارشد شهری ارائه تا آنها طرح را با اهداف و سیاست های کلی مدیریت شهری، اسناد بالادستی و سایر اقتضائات زمانی و مکانی تطابق داده و در نهایت بهترین تصمیم برای برندسازی شهر تبریزگرفته شود.

گفتنی است: نشست بررسی برندسازی شهر تبریز با حضور دکتر بهشتی رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز ،  حجت الاسلام والمسلمین حمیدی معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز،  دکتر روشنی رییس مرکز مطالعات ،برنامه ریزی وپژوهش شهرداری تبریز، دکتر فارغ معاون فرهنگی ، پژوهشی و اجتماعی دانشگاه هنر اسلامی تبریز، رضا خلیلی سرپرست شرکت توسعه گردشگری شهرداری تبریز و همچنین نمایندگانی از دانشگاه تبریز واداره کل  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجانشرقی  در محل اتاق جلسه شهرداری تبریز  برگزار شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات