بهراد ذاکری عضو هیئت‌رئیسه شورا: مستندات توانمندی مالی سرمایه‌گذار پروژه‌ی گیل لند ارائه شود/ در رزومه یکی از مشاورین شهردار هیچ تخصصی برای کمک به شهردار کلان‌شهر رشت ندیده‌ام/ چه خواست و چه فشاری بر به‌کارگیری فناوری لین ترنر وجود داشته است؟

بهراد ذاکری عضو هیئت‌رئیسه شورا: مستندات توانمندی مالی سرمایه‌گذار پروژه‌ی گیل لند ارائه شود/ در رزومه یکی از مشاورین شهردار هیچ تخصصی برای کمک به شهردار کلان‌شهر رشت ندیده‌ام/ چه خواست و چه فشاری بر به‌کارگیری فناوری لین ترنر وجود داشته است؟

بهراد ذاکری عضو هیئت‌رئیسه شورا: مستندات توانمندی مالی سرمایه‌گذار پروژه‌ی گیل لند ارائه شود/ در رزومه یکی از مشاورین شهردار هیچ تخصصی برای کمک به شهردار کلان‌شهر رشت ندیده‌ام/ چه خواست و چه فشاری بر به‌کارگیری فناوری لین ترنر وجود داشته است؟
.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت، بهراد ذاکری عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر رشت در یکصد و شصتمین جلسه شورا به‌عنوان مطرح کننده طرح سؤال از شهردار رشت با اشاره به جایگاه قانونی شورای شهر به‌عنوان ناظر بر شهرداری اظهار داشت: شورا با توجه به جایگاه نظارتی خود می‌بایست اقدامات شهرداری را به‌عنوان یک نهاد اجرایی بررسی نماید.

وی افزود: از زمان ارائه تذکر تا به امروز چند مورد دیگر به تذکرات اضافه شد که به‌صورت کتبی به شهردار رشت ارائه خواهد شد. با توجه به روحیه‌ای که از شهردار رشت سراغ داریم ایشان قطعاً ناراحت و عصبی نخواهند شد و برای پاسخگویی تشریف خواهند آورد.

عضو شورای شهر رشت اضافه کرد: از بابت ارائه پاسخ‌های شهردار به‌صورت مکتوب پیش از آغاز جلسه باید تشکر نمایم، هرچند که اگر بخواهم به پاسخ‌ها بپردازم وقت شهردار گرفته خواهد شد و قطعاً پاسخ‌ها پس از ارائه موردبررسی قرار خواهد گرفت. درخواست بنده بر این است که شهردار رشت می‌بایست پاسخ‌ها را در خصوص خود سؤال‌ها ارائه کنند، برخی از پاسخ‌های ارائه‌شده به‌صورت مکتوب ربطی به سؤال نداشته و باید پاسخ سؤالات ارائه شود.

وی در تشریح سؤالات اظهار داشت: شورای شهر نهادی ست که یکی از وظایف آن نظارت بر عملکرد شهردار است لذا ارتباط مستقیم مالی غیرسازمانی مابین شهردار و اعضای شورای شهر مصداق تعارض منافع می‌باشد و از طرف دیگر ایجاد هزینه‌ی مضاعف غیرضروری از مصادیق حیف منابع شهرداری محسوب می‌شود. لذا جناب شهردار توضیح بدهند اولاً چه ضرورتی داشته است که علیرغم بازسازی مسکن‌سازمانی شهردار متعلق به شهرداری رشت به تهیه مسکن دیگری مبادرت ورزیده است و ثانیاً علیرغم وجود تعارض منافع بر چه اساسی در این زمینه از یکی از اعضای شورای شهر رشت به مبلغ قابل‌توجه استقراض نموده‌اند.

ذاکری ادامه داد: چه لزومی وجود داشت تا شهردار رشت در خانه‌ای اسکان یابد که بابت آن 900 میلیون تومان هزینه پرداخت شود که آقای شهردار بابت پرداخت نصف آن از یک عضو شورا قرض نماید؟ آن‌هم در شرایطی که خانه شهردار قبلی و همچنین خانه خیابان لاکانی نیز وجود داشت؟ آیا نمی‌شد شهردار در خانه‌ای با مبلغی کمتر ساکن شود؟ در صحن شورای شهر رشت تصویب شد تا خانه‌ای به یکی از پاکبان های شهرداری رشت که مبلغ زیادی پول را پیدا کرده و به صاحبش باز گردانده بود اهدا شود، اما برای این خانه در مسکن مهر مخالفت شد و گفته شد که ایراد قانونی دارد!

وی ادامه داد: فارغ از بحث قانونی در خصوص استقراض شهردار از یک عضو شورا، آیا بحث تعارض منافع وجود ندارد؟! چگونه یک شهردار از یک عضو شورا مبلغی قرض می‌کند؟ آیا در چنین شرایطی شهردار اخلاقاً به عضو شورا مدیون نیست؟

ذاکری همچنین به‌عنوان سؤال دوم اظهار داشت: جناب شهردار توضیح بفرمایند مشاوران خود را بر اساس چه معیار یا معیارهایی گزینش نموده‌اند و درعین‌حال مشروح گزارش عملکرد مشاوران و همچنین صورت پرداخت حقوق و دستمزد مشاوران و منابع تأمین مالی آن را جهت بررسی ارائه بفرمایند.

وی ادامه داد: طبق صورت‌جلسه‌ای از شورای معاونین شهرداری فردی به‌عنوان مشاور شهردار لیست را امضاء کرده است که در پاسخ مکتوب ارائه‌شده نامی از این فرد وجود ندارد. در خصوص این فرد که در دفتر شهردار نیز حضور داشته است از سازمان بازرسی نامه زده شد و سپس این فرد به کود آلی انتقال یافت.

عضو شورای شهر رشت افزود: شهردار مختار است فرد را به‌عنوان امین خود به‌عنوان مشاور انتخاب کنند، بنده در رزومه فرد مذکور هیچ تخصص خاصی را ندیده‌ام که بتواند به شهردار کلان‌شهر رشت کمک کند؛ اما این اختیار برای شهردار وجود دارد. سؤال ما به‌عنوان اعضای شورای شهر بر این است که وقتی شائبه‌های متعددی مطرح می‌شود، افراد متعددی از پیمانکاران مراجعه می‌کنند که به آنان گفته‌شده جلساتی خارج از عرف توسط مشاورین شهردار برگزار می‌شود، چه دلیلی دارد؟ اگر برای کسی مشکلی رخ بدهد آبروی افراد به یکدیگر وصل است و بنده نیز از این مسائل خرسند نیستم.

وی در موضوع سوم اظهار داشت: جناب شهردار مستندات توانمندی مالی سرمایه‌گذار پروژه‌ی گیل لند را جهت بررسی ارائه بفرمایند و همچنین مشخص کنند که آن شرکت مشاور مستقل از سرمایه‌گذار تعیین و احراز شده است یا خیر و آیا در این فرایند جلوگیری از تعارض منافع طرفین در جهت حفاظت و حقوق قانونی شهرداری لحاظ شده است یا خیر؟
ذاکری به‌عنوان سؤال چهارم اظهار داشت: در مناقصه‌ی غیرقانونی برگزارشده‌ی کارخانه‌ی کود آلی در اسفندماه 98 حکم اعضای کمیته‌ی فنی برگزاری مناقصه توسط شهردار یک روز بعد از صورت‌جلسه‌ی گزارش کمیته‌ی فنی صادر شده است جناب شهردار محترم توضیح بفرمایند این اقدام غیرقانونی چرا و به چه منظوری و چگونه توسط ایشان صورت پذیرفته است.

عضو شورای شهر رشت تأکید: جناب شهردار در جلسه‌ی رسیدگی به اعتراضات وارده به مناقصه‌ی برگزارشده‌ی کارخانه‌ی کود الی در صحن کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری صراحتاً فرمودند که شخص ایشان مخالف به‌کارگیری فناوری لین ترنر می‌باشند پس چرا در برنامه‌ی برگزاری مجدد مناقصه‌ی کارخانه‌ی کود آلی جناب شهردار بر به‌کارگیری فناوری لین ترنر تأکید نموده‌اند چه خواست و چه فشاری وجود داشته است که ایشان در عمل خلاف نظر کارشناسی خود و سایر کارشناسان خبره را ملاک عمل قرار داده‌اند؟


وی به‌عنوان سؤال پنجم گفت: جناب شهردار توضیح بفرمایند برای تأمین و توسعه‌ی منابع مالی شهرداری چه اقداماتی را علیرغم وجود راه‌حل‌های متنوع در میان گذاشته با ایشان انجام یا به ثمر رسانده‌اند و اساساً برنامه‌ی ایشان برای جلوگیری از بروز کسری بودجه‌ی سال 99 چیست؟

ذاکری به‌عنوان سؤال ششم از شهردار رشت اظهار داشت: چرا جناب شهردار تاکنون هیچ اقدامی برای پیاده‌سازی مفاد مصوبه‌ی شورای شهر رشت در رابطه با تعارض منافع موجود در بخش کارکنان بخش‌های صدور و کنترل پروانه‌های ساختمانی با بخش‌های ارائه خدمات مهندسی از جمله راه‌اندازی پرتال دریافت گزارش‌های مردمی انجام نداده‌اند؟

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر رشت به‌عنوان سؤال آخر عنوان داشت: در سال 98 شهرداری اقدام به قطع دو اصله درخت واقع در خیابان معلم نمود با این توضیح که درختان مذکور خشک شده بودند و به‌صورت جایگزین درختان دیگری در همان محل و با همان اندازه کاشته خواهند شد جناب شهردار توضیح بفرمایند چرا تاکنون شهرداری نسبت به کاشت مجدد درختان در همان محل اقدام ننموده است با اینکه در اسفندماه گذشته این کار از لحاظ فنی مهیا بوده است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات