فاز دوم عملیات اجرایی ساماندهی خیابان امام خمینی‌(ره) به بهره‌برداری رسید

فاز دوم عملیات اجرایی ساماندهی خیابان امام خمینی‌(ره) به بهره‌برداری رسید

به گزارش روابط عمومي سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين؛ رشوند‌آوه گفت: اجرای طرح ساماندهی خیابان امام خمینی (ره) به عنوان بخشی از پروژه مسیر گردشگری تاریخی- مذهبی شهر قزوین و در راستای طرح جامع گردشگری شهر قزوین در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: پس از اجرای بخشی از پروژه بازآفرینی شهری در محدوده سبزه‌میدان به عنوان بخشی از دولتخانه صفوی در دو سال اخیر- که قطعه اصلی احیای مسیر گردشگری قزوین محسوب می‌شود- ساماندهی خیابان امام خمینی (ره) به عنوان یکی از محورهای شاخص پیرامون آن و از اصلی‌ترین معابر شهر در مجاورت بازار سنتی، مسجدالنبی (ص)، مجموعه تاریخی سعدالسلطنه و... مورد توجه قرار گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری نشست هم‌اندیشی با کسبه و معتمدین خیابان امام خمینی (ره) در خرداد ماه سال گذشته، بیان کرد: با این هدف، در این نشست هم‌اندیشی که با حضور مدیران و مسئولان شهری حوزه‌های مرتبط با پروژه ساماندهی این خیابان برگزار شد، دغدغه ها و درخواست‌های شهروندان و کسبه در خیابان امام خمینی (ره) مطرح و مورد بررسی قرار گرفت که مبانی ساماندهی این مسیر بر همین اساس نهاده شد.

رشوند آوه در خصوص روند اجرای این مرحله از پروژه ساماندهی خیابان امام خمینی‌(ره) گفت: پروژه مذکور از اواسط خرداد ماه سال جاری آغاز شده و نظارت و اجرای عملیات کارگاهی آن به صورت مستمر انجام گرفته است تا در کوتاه‌هترین زمان ممکن به پایان برسد.

وی افزود: در عملیات اجرایی ساماندهی و تعریض پیاده‌روی شمالی در نیمه غربی خیابان امام خمینی (ره)، اقداماتی شامل لوله‌گذاری هدایت و دفع آب‌های سطحی، جدول‌گذاری، جمع‌آوری کف‌فرش موجود، بتن‌ریزی، اجرای سنگ‌فرش جدید، ایجاد مسیر ویژه نابینایان، ساماندهی پوشش گیاهی و درختان، اجرای مبلمان شهری شامل پایه چراغ‌های روشنایی، نصب بولارد و... انجام شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين بیان کرد: قبل از اجرای پروژه ساماندهی خیابان امام خمینی (ره)، عرض پیاده‌روی شمالی این مسیر، حداکثر ۲ متر و سبب بروز مشکلاتی در تردد عابرین شده بود که با اجرای این طرح، عرض پیاده‌رو به ۶ متر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه همراهی و همدلی مناسبی از سوی ارگان‌ها، شهروندان و کسبه در روند اجرای این فاز از پروژه صورت گرفته است و از جمله نهادهای مشارکت کننده در تصویب و اجرای این طرح می‌توان به شورای اسلامی شهر قزوین، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، معاونت معماری و شهرسازی شهرداری و نیز سازمان‌های ترافیک، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، پارک‌ها و فضای سبز، مدیریت پسماندهای شهری و زیباسازی، شهرداری منطقه یک و پلیس راهور اشاره کرد.

رشوند آوه اضافه کرد: کسبه خیابان امام خمینی (ره)، در خصوص ساماندهی و مرمت بدنه‌های شهری در هر دو بدنه شمالی و جنوبی اعلام آمادگی کرده‌اند که پیرو مذاکرات صورت گرفته از طریق دفتر تسهیلگری خدمات نوسازی و بازآفرینی شهری در این محدوده با کسبه، ضمن طراحی بدنه‌ها، نحوه مشارکت و اجرای طرح در دست اقدام است.

لازم به ذکر است؛ محدوده اجرایی پروژه در فاز دوم ساماندهی خیابان امام خمینی‌(ره) دارای ۳۱۰ متر طول و ۱۶۵۱ متر مربع مساحت است. همچنین فاز اول این خیابان با۳۲۰ متر طول و ۱۷۰۰ متر مربع مساحت در روزهای پایانی سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات