امضای قراداد مسکن مهر۹۰ و ۹۱ با قیمت‌های قبل

امضای قراداد مسکن مهر۹۰ و ۹۱ با قیمت‌های قبل

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی از امضای قراداد ساخت مسکن مهر سال ۹۰ و ۹۱ دولت با انبوه سازان با همان قیمت پارسال خبر داد و گفت:در حال حاضر ۱۰۰ هزار مسکن مهر آماده افتتاح است و قرار است از هفته آینده این افتتاح ها در سراسر کشور آغاز شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد اصغری مهرآبادی در گفت و گو با فارس افزود: در حال حاضر در کل کشور ۱۰۰ هزار واحد مسکونی مهر آماده افتتاح است که امید است وزیر راه و شهرسازی و مقامات کشوری وقتی برای افتتاح این واحدهای مسکونی بدهند.

وی افزود: از ابتدای مهرماه آمادگی افتتاح این واحدهای مسکونی وجود داشت، اما چون وزیر راه و شهرسازی بازدید‌های دوره‌ای داشت و فرصتی برای افتتاح وجود نداشت بهره برداری این واحدها به تاخیر افتاد.

وی ادامه داد: با اتمام بازدیدهای دوره‌ای وزیر راه و شهرسازی وی قول داده است هر هفته در دو استان افتتاح واحدهای مسکونی مهر را داشته باشیم که به نظر می‌رسد با اتمام این بازدیدها در روز گذشته این افتتاح‌ها از هفته آینده آغاز شود.

مهرآبادی گفت: پروژه‌ها آماده است و مردم فشار می‌آورند،در برخی مناطق نیز گفته‌ایم که چون مردم می‌خواهند مستقر شوند اجازه دادیم که مردم در این مکان‌ها سکونت کنند.

*افتتاح ۴۰۰ هزار مسکن مهر تا پایان سال

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حوزه شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر برنامه‌ریزی شده است تا از ابتدای سال گذشته (۸۹ و ۹۰) تا پایان سال جاری ۴۰۰ هزار واحد مسکونی به افتتاح برسد و امید است اگر وضعیت آب و هوایی اجازه دهد و متقاضیان نیز سهم خود را به موقع پرداخت کنند،شاهد این افتتاح‌ها باشیم.

وی ادامه داد: در حوزه شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر سفت کاری نزدیک به ۶۰۰ هزار واحد مسکونی تمام شده و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی وارد مرحله نازک‌کاری شده‌اند.

*متقاضیان مسکن مهر سهم آورده خود را دیر پرداخت می کنند

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن گفت:برخی از متقاضیان واحدهای مسکونی مهر سهم خود را دیر پرداخت می‌کنند و برخی هم اعلام می‌کنند که توان پرداخت ندارند به هر حال دولت در پرداخت تسهیلات بانکی هیچ مشکلی ندارند و مردم هم باید پا به پای این پرداخت‌ها سهم خود را بدهند تا واحدهای مسکونی هر چه سریعتر به مرحله افتتاح برسد.

*سهم آورده متقاضیان مسکن مهر؛ ۸ تا۱۸ میلیون تومان

مهرآبادی با بیان اینکه سهم آورده متقاضیان مسکن مهر به طور متوسط ۱۰ میلیون تومان است، گفت: سهم آورده برخی متقاضیان زیر ۱۰ میلیون تومان حدود ۸ میلیون تومان و برخی از متقاضیان ۱۷ تا ۱۸ میلیون است.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شد سهم آورده متقاضیان در مسکن مهر بیش از ۱۰ میلیون تومان نخواهد بود، ادامه داد: بالا بودن سهم آورده برخی از متقاضیان به این دلیل است که در برخی از پروژه‌ها زیربنا بزرگ‌تر و در حدود ۹۰ متر گرفته شده است و دارای پارکینگ و انباری هستند و این موارد باعث شده که سهم آورده متقاضیان افزایش یابد.

*قرارداد ساخت مسکن مهر سال ۹۰ و ۹۱ امضاء شد

مهرآبادی در پاسخ به این سوال که قرار بود با انبوه‌سازان قرارداد ساخت مسکن مهر سال ۹۰ و ۹۱ امضاء شود آیا این قرارداد امضا شد گفت: در حد سهمیه‌ای که برای شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر تعیین شده بود قرارداد بسته شد.

وی افزود: سیاست ما در حال حاضر و به ویژه در سال آتی بحث حمایت از خود مالکین است تا افرادی که دارای زمین هستند به آنها تسهیلات بدهیم و واحدهای مسکونی احداث و واگذار شود.

*افزایش سهم ساخت مسکن مهر شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر

وی با بیان اینکه سقف تعیین شده برای شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر در سال جاری نسبت به پارسال افزایش یافته است، ادامه داد: سقف تعیین شده برای شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر حدود ۲۶۰ هزار تا ۲۷۰ هزار واحد مسکونی است و باید اذعان کرد تامین زمین‌های مسکن مهر شهرهای بالای ۲۵ هزار و زیر ۲۵ هزار برعهده سازمان ملی زمین و مسکن است.

وی افزود: سقف قیمتی در قرارداد امضاء شده با انبوه‌سازان برای ساخت مسکن مهر سال ۹۰ و ۹۱ همانند قراردادهای سال ۸۹ و۹۰ (هر متر ۳۰۰ هزار تومان بدون پارکینگ و آسانسور) است و تغییری نکرده است.

 

 

    نظرات