بازدید از پروژه‌های عمرانی و نشست با مدیران شهری  ...

بازدید از پروژه‌های عمرانی و نشست با مدیران شهری ...

بازدید از پروژه‌های عمرانی و نشست با مدیران شهری و دفاتر تسهیلگری

تقدیر از خادمان شهر
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر مشهد، صبح دوشنبه شورا پس از برگزاری مراسم عزاداری میدانی مردم در گوشه گوشه شهر، با انتشار پیامی از خدمات نیروهای شهرداری تقدیر کرد. خلاصه این پیام به شرح زیر است:

«محرم امسال صحنه دلدادگی به سیدوسالار شهیدان عالم، رنگ و بویی متفاوت از همیشه به خود گرفت. امسال، هرچند کرونا نگذاشت که تاسوعا و عاشورای حسینی را همانند همیشه برگزار کنیم، اما حضور پرشور و شعور هموطنانمان در مراسم عزای خون خدا و ابتکاری که در برپایی این آئین شکوهمند صورت پذیرفت، بار دیگر جلوه‌های زیبایی از عشق به خاندان عصمت و نور را از خود برجای گذاشت. گوشه گوشه شهر مشهد در این ایام به حسینیه‌ای بدل شده بود که شیفتگان خاندان نور و روشنایی را به ضیافت معرفت فرامی‌خواند. خدمت به این عاشقان سلاله نور، فیضی بزرگ به شمار می‌رود که امسال هم نصیب خادمان شهر شد تا برگ زرین دیگری در تاریخ خدمت رسانی آنها به ثبت برسد.
پرسنل خدوم شهرداری در حوزه‌های حمل و نقل و خدمات شهری در روزهای محرمی امسال دوباره خوش درخشیدند و با فعالیت شبانه‌روزی و مستمر خود، حماسه حسینی دیگری آفریدند. از پاکبانان زحمتکش خدمات شهری گرفته که خاک پای زائران عزادار حسینی را در خیابان‌های منتهی به حرم رضوی توتیای چشمان خود کردند تا رانندگان شریف اتوبوسرانی و راهبران قطارشهری که با کاهش سرفاصله های زمانی حضور در ایستگاه ها، مسیر تردد شهروندان مشهدی را هموارتر از همیشه کردند، اجری اخروی در توشه اعمال خود به یادگار گذاشتند. شورای اسلامی شهر مشهد با قدرشناسی از تمامی زحمتکشان این حوزه، امید دارد که همین همت و غیرت خدومانه در آئین های پیش روی دهه محرم و صفر به ویژه ایام شهادت ولی نعمتمان حضرت رضا(ع) نیز دیده شود.»
سه شنبه؛ تسهیلگری اولویت امسال شورا
در نشست محمدرضا حیدری، رئیس شورا و محمدرضا کلائی، شهردار مشهد با مدیران دفاتر توسعه محله رئیس شورای اسلامی شهر هدف غایی تسهیلگری را اصلاح بافت‌های ناکارآمد عنوان کرد و گفت: شورای شهر حمایت همه جانبه از برنامه‌های بازآفرینی را در دستور کار دارد.
وی اصلی‌ترین هدف برنامه‌های بازآفرینی محلات و فعالیت دفاتر تسهیلگری شهری، اصلاح بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری با حفظ هویت تاریخی فرهنگی و ارزش‌گذاری به سرمایه‌های اجتماعی شهر است.

احمد نوروزی، رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد در گفتگویی تفصیلی گفت: قریب به سی سال از زمان اقدام دولت برای اجرای برنامه نوسازی و بهسازی بافت پیرامونی حرم امام رضا(ع) گذشته و آنچه امروز به‌رغم تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده بیشتر نمود یافته مشکلات ریزودرشت، پروژه‌های ناتمام، محله‌های بدون شهروند، سرمایه‌گذاران ناراضی و ناامید، میلیاردها تومان حقوق مکتسبه، میراث فرهنگی و تاریخی مخروبه و زیرخاک رفته، دولتی که از بار مسئولیت خود شانه خالی می‌کند و چشم‌انداز نامشخصی از آینده و اتمام طرح است.

احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در دهه اول محرم تمهیدات مناسبی برای برگزاری مراسم عزاداری ویژه سالار شهیدان اندیشیده شد تا شهروندان و زائران بتوانند با بهره‌گیری از فضای معنوی شهر ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عزاداری بپردازند.

حضور شهناز رمارم، عضو هیئت رییسه شورای شهر در مراسم افتتاح زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی جعفریان گلشهر و گرامیداشت هفته دولت نیز در اخبار بازتاب داشت.
چهارشنبه؛ ابلاغ اولویت کاری به شهرداران
رئیس و جمعی از اعضای شورا با حضور در جلسه شورای شهرداران، ضمن بررسی شرایط اقدامات مربوط به بازآفرینی محلات هدف، اولویت کاری امسال مدیریت شهری را با شهرداران مناطق مشهد در میان گذاشتند.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در این جلسه گفت: تمرکز بر موضوع بازآفرینی در اولویت کاری چهارمین سال کاری شورا خواهد بود.
محمدرضا حیدری موضوع بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری و آغاز روند مشارکت‌پذیری مردم در اصلاح محلات و بافت های فرسوده شهر را از اولویت‌های اساسی شورای پنجم مشهد در آخرین سال کاری اعلام کرد.

احمد نوروزی، رئیس کمیسیون اقتصادی شورا نیز در این نشست گفت: باور مدیران شهری و شهرداران مناطق به قدرت تاثیر حضور و مشارکت مردم در پروژه‌های اصلاح و بهسازی و توانمندسازی را لازمه موفقیت طرح ملی بازآفرینی فضاها و محلات ناکارآمد و فرسوده عنوان کرد.

محمدهادی مهدی‌نیا، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا نیز بیان کرد: لازمه اساسی باور و مشارکت مدیران شهری و شهروندان در مقوله بازآفرینی محلات ناکارآمد، تبیین چشم‌اندازهای روشنی متاثر از اجرای بازآفرینی شهر و فواید آن در همه حوزه‌ها است.

در ادامه این نشست رمضانعلی فیضی، رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورا اظهار کرد: اجرای پروژه‌های الگوی بازآفرینی اولویت یک‌ساله شهرداری مشهد باشد.: شهرداری‌های مناطق مشهد در همکاری و همراهی با دفاتر تسهیلگری محلات هدف بازآفرینی، اجرای یک یا دو پروژه برای الگوسازی بازآفرینی و تبیین فواید و برکات این مهم را در اولویت کاری سال جاری خود قرار دهند.
بازدید از پروژه‍‌های عمرانی
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد از پروژه‌های عمرانی سطح شهر بازدید کرد. سیدمسعود ریاضی در این بازدید گفت: در زمان‌بندی پروژه‌های عمرانی به ادبیات جدیدی در مشهد رسیده‌ایم که ملاک‌های ارزیابی را تغییر داده و سرعت اجرای پروژه‌های عمرانی نسبت به آنچه عادت و کلیشه مشهد بوده، بسیار بیشتر شده است.
محمدهادی مهدی‌نیا، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا هم به بازدید از پروژه تقاطع غیرهمسطح مصلی اقدام کرد.

نشست مشترک محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد با معاون سوادآموزی و رییس اداره ساماندهی آموزش‌های داوطلبانه و مشارکت‌های آموزش و پرورش خراسان رضوی، مسئول و جمعی از اعضای بنیاد مهدویت استان خراسان رضوی آخرین رویداد این هفته بود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات