پلمب دو واحد آلاینده در غرب و جنوب شرق استان تهران/ شناسایی ۱۸ واحد غیر مجاز تفکیک پسماند در اسلامشهر

پلمب دو واحد آلاینده در غرب و جنوب شرق استان تهران/ شناسایی ۱۸ واحد غیر مجاز تفکیک پسماند در اسلامشهر

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، با توجه به شکایت واصله مردمی در خصوص آلودگی هوای ناشی از فعالیت یک واحد تولیدی خاک اره در شهرستان شهریار، موضوع از سوی کارشناسان این اداره مورد بررسی قرار گرفت.


شیدا اکار رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار در اینخصوص گفت: واحد مذکور بدون اخذ مجوز از ارگان های ذیصلاح اقدام به تولید خاک اره از ضایعات چوب با استفاده از دستگاه آسیاب می کرد و فعالیت این واحد به دلیل پراکنش ذرات معلق و گرد و غبار، منجر به آلودگی هوا و شکایت و نارضایتی اهالی و صدمه به باغات مجاور شده بود.

اکار افزود: از آنجایی که در بررسی کارشناسی و پایش این اداره،  آلودگی زیست محیطی واحد محرز شد، برای این واحد اخطاریه تعطیلی صادر شد که بدلیل عدم اقدام مثبت از سوی مسئولان آن، واحد آلاینده و غیر مجاز مذکور به استناد ماده ۱۱ و ۱۲ قانون حفاظت و بهسازی با حکم قضایی پلمب شد.


این گزارش همچنین می افزاید در شهرستان پاکدشت نیز یک واحد آلاینده ذوب فلزات به علت فعالیت مغایر با ضوابط محیط زیست پلمب شد.


محمودرضا سعیدپور رییس اداره محیط زیست شهرستان پاکدشت نیز با اعلام این خبر گفت: پیرو شناسایی یک واحد ذوب فلزات در یکی از شهرک های صنعتی مصوب این شهرستان که بدون درنظر گرفتن تمهیدات کنترلی با فعالیت آلاینده خود موجبات آلودگی هوای منطقه و مزاحمت برای واحدهای پیرامون را فراهم کرده بود، پس از ابلاغ اخطاریه مهلت دار به منظور رفع آلودگی و عدم اقدام مثبت در راستای حفظ حقوق عامه و رفع آلودگی محیط زیست، پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری شد.

وی با اشاره به اینکه تیم کارشناسی این اداره بصورت مستمر صنایع مستقر در شهرکهای صنعتی را مورد پایش قرار می دهند، افزود: طی ماه گذشته ۱۳ واحد جدید ریخته گری و تولید ذغال در این شهرستان شناسایی و برای ۲۷ واحد آلاینده اخطاریه مهلت دار صادر و ابلاغ شده است.

براساس گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران در شهرستان اسلامشهر نیز ۱۸ واحد غیر مجاز تفکیک پسماند شناسایی و اقدام قانونی در این خصوص انجام شد.

الهه بیگی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر نیز در این رابطه اظهار کرد: طی گشت و پایش مشترک این اداره با بخشداری و شبکه بهداشت و درمان شهرستان، ۱۸ واحد غیر مجاز تفکیک پسماند شناسایی و اخطاریه جمع آوری صادر و ابلاغ شد.

وی در خصوص مشکلات زیست محیطی واحدهای تفکیک پسماند، اظهار داشت:این واحدها به دلیل عدم رعایت الزامات زیست محیطی و بهداشتی موجبات آلودگی خاک به دلیل نفوذ شیرابه و آلودگی هوا به دلیل سوزاندن ضایعات غیر قابل بازیافت و آلودگی منابع زیر زمینی را فراهم می کنند.

بیگی تصریح کرد: این اداره در راستای ماده ۲۳ قانون مدیریت پسماند بعنوان ناظر، عملکرد دستگاههای اجرایی همچون شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها را رصد و موضوع را تا حصول  نتیجه مطلوب پیگیری می کند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات