۱۰۰ هکتار از جنگل هاو مراتع حسین آباد منطقه حفاظت شده طارم سفلی طعمه حریق شد

۱۰۰ هکتار از جنگل هاو مراتع حسین آباد منطقه حفاظت شده طارم سفلی طعمه حریق شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، احمد زارعی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین در این خصوص اظهار کرد : این آتش‌سوزی در جنگل های حسین آباد و در محدوده منطقه حفاظت شده طارم سفلی رخ داد.
زارعی گفت: ساعات اولیه وقوع آتش سوزی زمان طلایی برای مهار حریق و جلوگیری از گسترش آن است که به محض آتش سوزی مامورین سرمحیط بانی طارم سفلی در محل حاضر و نیروهای واکنش سریع حفاظت محیط زیست استان از قزوین به محل عزیمت نمودند.
وی همچنین افزود: این آتش‌سوزی به همت و تلاش محیط‌بانان، نیروهای سپاه و بسیج مردمی، اهالی منطقه و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، حلال احمر و آتش نشانی پس از پنج ساعت مهار شد که متاسفانه در این آتش‌سوزی ۱ هکتار از جنگلهای منطقه طعمه حریق شد..
احمد زارعی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه در این آتش سوزی گونه‌های جانوری و گیاهی زیادی طی این مدت در آتش سوختند.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین بیان کرد: علاوه بر عامل انسانی، بارش‌های مطلوب سال زراعی جاری، پوشش گیاهی انبوه در جنگل‌ها و مراتع و مناطق حفاظت شده و خشک شدن آنها با افزایش دمای هوا از دیگر عوامل وقوع آتش سوزی به شمار می‌رود.
زارعی در پایان از کلیه نیروهای امدادی که با سرعت عمل و اقدام به موقع موجب کاهش آتش سوزی و خسارت به محیط طبیعی شدند قدردانی کرد .
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات