شهردار یزد بر گسترش ورزش...

شهردار یزد در مراسم رونمایی از «طرح ملی شهر فعال (شفا)» که در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، با بیان اینکه ورزش در سطح محلات بايد روز به روز افزایش يابد، بر گسترش ورزش محلات در راستای افزایش کیفیت زندگی شهروندان تاکید کرد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد – مراسم رونمایی از «طرح ملی شهر فعال (شفا)» با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، عبدالحمید احمدی معاون وزیر، مهین فرهادی زاد معاون وزیر در امور بانوان، بنی تمیم مدیرکل توسعه ورزش همگانی، کمال مرادی دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران، افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی، پیروز حناچی شهردار تهران، جمال الدین عزیزی شهردار شهر جهانی یزد و شهرداران کلانشهر‌های کشور برگزار شد.

شهردار یزد در این مراسم با بیان اینکه ارتقای نشاط اجتماعی و عمومی جامعه مستلزم تأمین سلامت جسمی و روحی افراد جامعه است، تصریح نمود: ورزش در سطح محلات در راستای افزایش کیفیت زندگی شهروندان، بايد روز به روز افزایش يابد.

جمال الدین عزیزی با اشاره به تاثیر شهرهای فعال بر ابعاد زندگی شهری، اظهار داشت: در شهر فعال توجه به گروه‌های سنی مختلف بسیار زیاد و همچنین اثرات شهر فعال در سلامت روانی کاهش افسردگی و شور و شوق شهروندان بسیار ملموس است.

وی افزود: اکنون که به دلیل کرونا شهروندان دچار آسیب‌های روانی و همچنین جسمی شده اند شروع این حرکت می‌تواند نقطه عطفی در بازگرداندن روحیه سلامتی باشد و امیدواریم در شهر یزد کلیه فعالیت‌ها به درستی اجرا شده تا به عنوان الگویی برای دیگر شهرهای کشور عملیاتی شود.

شهردار شهر جهانی یزد خاطر نشان کرد: همکاری کلیه ارگان‌ها نقش مهمی در موفقیت بهتر این فعالیت‌ها دارد و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و همکاران در شهرداری همواره پیگیر پویایی و نشاط شهروندان بوده و هستند و کلیه فعالیت‌هایی که در این زمینه انجام می‌شود، در راستای سلامت جسمی و روانی جامعه است.

عزیزی با بیان اینکه شهر فعال شهری است که برای همه سلایق، نیازها، گروه های سنی و سطح فعالیت بدنی، برنامه، خدمت و زیرساخت داشته باشد، گفت: در این رابطه سال گذشته هفتمین المپیاد ورزشی محلات در ۲ بخش مردان و بانوان به صورت انفرادی و تیمی شامل مردان در ۳۲ رشته و بانوان در ۳۱ رشته برگزار شد.

شایان ذکر است شهرهای فعال به پنج دسته تقسیم می شوند که شامل شهر دوستدار ورزش های عمومی، شهر دوستدار تناسب، شهر دوستدار پیاده روی، شهر دوستدار دوچرخه سواری و شهر دوستدار بازی هستند که شاخص های هر کدام متفاوت است و در قالب این طرح شهرها در دو ماه مورد ارزیابی و ممیزی قرار می گیرند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات