بيش از 95 درصد تجهيزات پست آرتا در داخل كشور ساخته شده است

بيش از 95 درصد تجهيزات پست آرتا در داخل كشور ساخته شده است

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از برق منطقه اي آذربايجان؛ مهندس محمد حسن متولي زاده در آئين افتتاح پروژه هاي صنعت آب و برق استان هاي كرمانشاه، آذربايجان شرقي و اردبيل  با بيان اين كه براي احداث و بهره برداري از پروژه پست آرتا و خط چهارمداره رينگ اردبيل، بالغ بر 200 ميليارد تومان اعتبار صرف شده است، خاطرنشان كرد: بيش از 95 درصد تجهيزات اين پست در داخل كشور ساخته شده است.

متولي زاده افزايش قابليت اطمينان شبكه نيرورساني مركز استان، كاهش خاموشي هاي منطقه، ايجاد زيرساخت به منظور پاسخگويي به متقاضيان جديد صنعتي و كشاورزي منطقه و نيز كاهش تلفات شبكه فوق توزيع و توزيع منطقه اي از اهداف مهم اين پروژه ها اعلام كرد.
مديرعامل شركت توانير ظرفيت پست انتقال مذكور را 360 مگاولت آمپر ذكر كرد و طول خط 4 مداره 63 كيلوولت رينگ اردبيل را نيز كه به خط 230 كيلوولت متصل مي شود را حدود 7 كيلومتر اعلام نمود.
مهندس متولي زاده در بخش ديگري از گزارش خود به طرح برق اميد نيز اشاره كرد و گفت: خوشبختانه مردم استان اردبيل از نظر مصرف برق جزو استان هاي كم مصرف كشور هستند و با شرايط برق اميد، بيش از 35 درصد مردم اين استان به عنوان گروه كم مصرف از برق رايگان برخوردار خواهند شد.
وي همچنين در جمع خبرنگاران نيز گفت:  مصرف بخش صنعت در سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد افزايش داشته است كه اين نشانگر آن است كه هم اوج بار مديريت شد و هم مصرف بخش صنعتي و بهره وري در اين بخش افزايش يافت.

متولي زاده در خصوص برق اميد نيز گفت: اين طرح همه مشتركان خانگي را تحت پوشش دارد و مشتركان كم مصرف از تخفيف صد درصدي بهاي برق برخوردار خواهند شد اما پرمصرف ها با راهكارهاي بسيار ساده اي مي توانند مصرف برق خودشان را كم كنند و در قالب اين طرح پنل هاي كوچك خورشيدي هم با وام كم بهره در اختيار هموطنان قرار خواهد گرفت كه جزئيات آن به زودي اعلام خواهد شد.
وي نصب پنل هاي خورشيدي را از نگاه محيط زيستي نيز بسيار مهم دانست و گفت: اين طرح معادل آن است 24 درخت توسط يك مشترك كاشته شده باشد.


لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات