دستگیری یک متخلف شکار و صید در منطقه حفاظت شده کرکس نطنز به همراه  لاشه دو  کل وحشی و یک بز وحشی

دستگیری یک متخلف شکار و صید در منطقه حفاظت شده کرکس نطنز به همراه لاشه دو کل وحشی و یک بز وحشی

دستگیری یک نفر متخلف شکار و صید در منطقه حفاظت شده کرکس نطنز به همراه  لاشه دو  کل وحشی و یک بز وحشی


یک متخلف شکار و صید در منطقه حفاظت شده کرکس نطنز به همراه لاشه شکار دو راس کل وحشی و یک راس بز وحشی شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش«پارما» سر پرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز با اعلام این خبر گفت : نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز پس از شنیدن صدای تیر در منطقه حفاظت شده کرکس به محل اعزام و پس از کوهپیمایی و دوربین کشی موفق شدند سه نفر متخلف شکار و صید را شناسایی و یک نفر از آنها دستگیر کنند.

اکبر عسکریان زاده با باین اینکه متخلف دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، گفت : پس از بازرسی از متخلف شکار و صید مقداری گوشت مربوط به شکار دو راس کل وحشی و یک راس بز وحشی کشف و ضبط شد .

وی خاطر نشان کرد: طبق بند ب ماده 12 قانون شکار و صید ، شکار غیر مجاز جانوران وحشی جرم محسوب شده و مستوجب مجازات می باشد .

جریمه شکار یک راس کل وحشی مبلغ بیست و پنج میلیون تومان و شکار یک راس بز وحشی مبلغ هفتاد و پنج میلیون تومان می باشد .

منطقه حفاظت شده کرکس نطنز با 114 هزار هکتار وسعت یکی از زیباترین و بکرترین مناطق حیات وحش استان اصفهان است که از گونه های جانوری مختلفی برخوردار است و انواع جانوران وحشی اعم از خزندگان، پرندگان و پستاندارانی نظیر کل و بز، قوچ و میش وحشی، گراز (خوک وحشی )، گرگ، شغال، روباه، کفتار، گربه وحشی، پلنگ، تشی، پایکا و غیره در منطفه حفاظت شده کرکس وجود دارد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات