پروژه بهسازی پارک ساحلی سرارود آغاز شد

پروژه بهسازی پارک ساحلی سرارود آغاز شد

معاون عمران شهرداری مبارکه از آغاز عملیات اجرائی پروژه تعمیر و بهسازی پارک ساحلی سرارود خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز ؛مهندس بهشتی نژاد بابیان اینکه رسیدگی به پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر در گام نخست علاوه بر تغییر چهره شهری می‌تواند آرامش روانی را برای شهروندان به همراه آورد، تصریح کرد: بهسازی و مرمت بوستان‌ها و همچنین ساماندهی و تجهیز آن‌ها  از  اولویت‌های عمرانی شهرداری مبارکه می‌باشد.

معاونت عمران شهرداری افزود: تعمیرات و بهسازی پارک ساحلی سرارود در راستای زیباسازی و رفع نواقص و مشکلات آن از ورودی آغاز و عملیات عمرانی آن شامل اجرای سنگ مالون و لاشه، جدول، شفته‌آهک ،سنگ‌فرش و ... مطابق طرح اجرایی در دست اقدام است.

وی استفاده از فضاهای سبز و اشجار موجود در محلات مختلف و جلوگیری از قطع آن‌ها درروند اجرای پروژه‌ها را به‌عنوان یکی از  مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت شهری اعلام کرد و گفت : در این راستا ساماندهی و احداث پارک محله ده صفائیه در دستور کار این معاونت قرار داشت که تاکنون  عملیات ابنیه و نصب مجموعه بازی صورت گرفته و در حال بهره‌برداری می‌باشد.

بهشتی نژاد  گفت :یکی از انواع فضای سبز شهری پارک‌های خطی می‌باشند که بهره‌مندی شهروندان از مزایای فضای سبز را به‌طور یکسان در سطح محلات امکان‌پذیر می‌کند.پارک‌های خطی قابلیت تلاقی با مسیرهای پیاده، اتصال به فضاهای سبز ترافیکی موجود در سطح شهر مانند رفیوژها و حتی اتصال به باغچه‌های موجود در خیابان‌ها را دارا بوده و از انعطاف‌پذیری بالایی جهت گسترش برخوردار هست و این امکان را به وجود می‌آورد که با سرمایه‌گذاری قابل‌قبول گامی مؤثر در افزایش سرانه فضای سبز در سطح شهر برداشته شود.

او با اشاره به تأکید مجموعه شهرداری بر توسعه پارک‌های محله‌ای با استفاده از فضاهای سبز موجود، گفت: برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری اساسی شهرداری مبارکه در دوره جدید در راستای توسعه خدمات محله‌ای بوده است، که  از اقدامات صورت گرفته در این زمینه احداث و بازسازی پارک‌ها می‌توان به طراحی و احداث پارک محله‌ای  فاز سه  نصیرآباد، پارک محله‌ای دهنو ، پارک محله‌ای خیابان شهید مطهری، پارک محله ده صفائیه، بازسازی پارک محله یک صفائیه اشاره کرد.

بهشتی نژاد بابیان اینکه طرح توسعه فضای سبز  محله‌ای باهدف افزایش سرانه فضای سبز شهری و ایجاد زیبایی بصری توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری  در حال انجام است گفت : تیم کارشناسی مشخصی برای شناسایی ، توسعه و احیای فضاهای سبز شهر  و محلات در حال  فعالیت هستند.















لینک اصل خبر در سایت شهرداری مبارکه

    منبع خبر

    شهرداری مبارکه

    شهرداری مبارکه

    شهرداری مبارکه یک شهرداری در شهر مبارکه می باشد

      نظرات