رشد 12 درصدی توليد انرژي در نیروگاه شهيدسليمي نکا

رشد 12 درصدی توليد انرژي در نیروگاه شهيدسليمي نکا

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محسن نعمتی" با اعلام اين خبر اظهار کرد: طی پنج ماه سال جاري بالغ بر چهار ميليارد و 684 ميليون و 771 هزار كيلووات ساعت انرژي در واحدهای بخاری و بلوك سیکل­ ترکیبی نيروگاه شهيد سليمي نكا تولید شده که نسبت به سال قبل 12 درصد رشد داشته است.
وی افزود: در این مدت همچنین بیش از 4 ميليارد و 510 ميليون و 358 هزار كيلووات ساعت انرژي خالص به شبكه سراسري برق كشور تحويل دهیم.
مديرعامل شركت مديريت توليد برق نكا با بیان اینکه در این مدت 42.8 درصد انرژي تعهدي نيروگاه طبق برنامه محقق شده است، گفت: 73.16 درصد انرژي توليد شده در واحدهاي بخاري و 26.84 درصد در واحدهاي بلوك سیکل ­ترکیبي به‌دست آمده است.
به گفته نعمتی طی مرداد‌ماه سالجاری یک ميلیارد و 32 میليون و 660 هزار كيلووات ساعت انرژي خالص به شبكه سراسري برق كشور تزريق شده است.
نعمتی با اشاره به دشواري و حساسيت نگهداري و بهره‌برداري از واحدهاي اين نيروگاه پس از 4 دهه كاركرد، گفت: در آستانه چهل و دومین سال بهره‌برداری از واحدهای بخاری نیروگاه و بدلیل قدمت و عمر بالای تجهیزات، حفظ آمادگی واحدهای این نیروگاه برای تولید پایدار انرژی در فصول مختلف سال بویژه در پیک فصل تابستان کار آسانی نیست.
وی در پایان با تقدیر از همراهی مردم در خصوص مدیریت مصرف، یادآور شد: امسال به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم تأمین برق مراکز درمانی مسئولیت سخت‌تری نسبت به قبل داشتیم که با همراهی مردم اجازه خاموشی چراغ درمان را ندادیم.
نيروگاه شهيد سليمي نكا با داشتن چهار واحد بخاري به ظرفيت هركدام 440 مگاوات، 2 واحد گازي با ظرفيت هركدام 137.6 مگاوات، يك واحد بخار سيكل تركيبي با ظرفيت 160 مگاوات و دو واحد توربين انبساطي با ظرفيت هركدام 9.4 مگاوات، در مجموع با ظرفيت 2214 مگاوات و توليد بيش از 4 درصد برق كشور نقش موثري در پايداري شبكه سراسري برق كشور دارد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات