وزير نيرو در نشست ستاد اقتصاد مقاومتي يزد؛ اتكاي ...

به گزارش پايگاه خبري توانير ؛ به نقل از پاون، «رضا اردكانيان» روز دوشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتي يزد اظهار داشت: اين كار شدني است و گام هاي بلند شما و توفيقي كه براي پيگيري مسائل وجود دارد ما را كمك مي كند كه به سرعت به سوي اين هدف پيش برويم.

وي همچنين با اشاره به عضويت موقت ايران در پيمان اقتصادي اوراسيا اظهار داشت: اين، تحول بزرگي است كه شروع شده و پيشرفت هاي خوبي هم داشته است. از 5 آبان 98 تاكنون در صادرات به كشورهاي عضو اوراسيا رشد داشتيم. مشكلات زيادي هم در ابتدا بوده و  با نشست هاي متعدد و حكمي كه رئيس جمهوري براي هماهنگي داد امروز نسبت به 6 ماه پيش در وضعيت خيلي بهتري هستيم.
اردكانيان گفت: آنچه اكنون وجود دارد موافقت نامه اي موقت است كه از 5 آبان امسال يك سال فرصت داريم تا مذاكرات براي الحاق دائم را انجام دهيم. اگر مذاكرات به نتيجه برسد اين الحاق دائمي مي شود و در غير اين صورت بر اساس همان موافقت موقت بحث متوقف خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: خيلي مهم است كه سازمان توسعه تجارت خارجي، همه دستگاه ها و مهمتر از همه، بخش خصوصي اتاق ها براي اين بحث جدي آماده باشند كه از يكي دو ماه ديگر آغاز مي شود. انتظار مي رود  استان هاي كرمان و يزد با توجه به ظرفيت هاي بالقوه و فراوان، جاي مهمي در اين زمينه داشته باشند .
وزير نيرو گفت: بنا به ملاحظاتي پرونده درخواست ايران براي الحاق با اقبال مواجه و اين كار از سمت اوراسيا تسريع شد؛ حدود 40 كشور مانند هندوستان و مصر براي الحاق داوطلب هستند، اما اگر ما بازارهاي خود را تثبيت نكرده و جا پاي خود را در بازار نزديك به 200 ميليوني اوراسيا محكم نكنيم بعد از آن كه پاي سيل امكانات، حضور شركت ها و بخش خصوصي از اين كشورها، قيمت تمام شده، كيفيت بسته بندي و رعايت استانداردها وسط بيايد ممكن است ما در وضعيت خوب الان نباشيم.
وي تاكيد كرد: بايد قدر اين را بدانيم، نگاهمان رو به جلو بوده و رقابت هايمان سالم باشد تا مانند تجربه هاي ناموفق و ناكام نقاط ديگر نباشد كه هسته هاي مولد و فعال ما با عدم مواظبت، منابع ملي كشور را ناخواسته ناديده بگيرند.
وي خاطرنشان كرد: دعوت مي كنم تشكلي كه استاندار يزد براي اين بخش در استان شكل داده اند با دبير كميسون اقتصادي ايران و روسيه در ارتباط باشد. احتمالا تا يك و نيم ماه ديگر اجلاس شانزدهم كميسيون مشترك اقتصادي ايران و روسيه را در فدراسيون روسيه برگزار مي كنيم و خوب است در بخش مناسب، تشكلي كه در استان شكل گرفته حضور يافته و با تهران در ارتباط باشد.
وي همچنين در خصوص منابع داخلي صنعت برق گفت: در سال جهش توليد، نسبت به گذشته خيلي سعي كرديم روش ها را اصلاح و ساز و كارهاي جديد بگذاريم تا با توجه به جايگاه برق در توليد كشور تسهيل كنيم تا نقش زيرساختي كه برق دارد به نحو مناسبي ايفا شود كه ديگر بخش هاي مولد جهش مورد انتظار را داشته باشند.
اردكانيان گفت: صنعت برق به ميزان خيلي زياد تقريبا نزديك 100 درصد متكي به منابع داخلي است و اكنون بر خلاف مسير تعيين شده در قانون، بخش قابل توجهي از منابع داخلي آن در حبس است.
وي افزود: ما حتي در شرايط تحريم به لطف منابع انساني ارزنده در كشور كه منبعي تجديدپذير و اصلي ترين ثروت ماست اگر كه خوب پرورش داده شده و به جا استفاده شوند، توانستيم دستاوردهاي بسيار وسيعي در عرصه ها و بخش هاي مختلف داشته باشيم، اما در زمينه هايي هم خيلي عقب هستيم كه بايد چاره كنيم و همه ما فارغ از خصوصي و دولتي و تمام قوا و دست اندركاران اداره كشور اين عقب ماندگي را علاج نكنيم در مجموع احساس مي كنيم كه خداي ناكرده در مقطعي به اينجا برسيم  كه به اهداف خود نرسيده و قافله را نبرديم.
اردكانيان گفت: آن عرصه هم اين است كه چقدر مجموعه فعاليت ها، رفتارها و گفتارهاي ما موجب رضامندي و ايجاد اين احساس در جامعه مي شود. ما در زمينه پردازش داده ها كه خود علم است ضعيف هستيم. آنگونه كه بايد بلد نيستيم داده ها، اطلاعات و آمارمان را پردازش و عرضه كنيم، عرضه در جهت افزايش انگيزه كاري، شوق خدمت و فعاليت و ايجاد احساس رضامندي، اين مسئله اي است كه بايد درمان شود.
وي افزود: بايد اين علم را ياد بگيريم و بياموزيم كه روش ها و بيان هاي ما انتهاي روز و فرصت و مجال خدمت منجر به اين شده باشد كه احساس رضامندي و خوشبختي در جامعه افزايش يابد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات