ریشه کن کردن بی سوادی؛ یکی از دغدغه های شورای پنجم است

ریشه کن کردن بی سوادی؛ یکی از دغدغه های شورای پنجم است

ریشه کن کردن بی سوادی؛ یکی از دغدغه های شورای پنجم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد رضا حیدری، امروز و در ابتدای یکصد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر با اشاره به هفتم سپتامبر، روز جهانی مبارزه با بی سوادی اظهار کرد: تعداد بی‌سوادان شاخص بسیار مهمی برای هر کشور به حساب می‌آید.
وی افزود: بر همین اساس شورای پنجم براساس دغدغه‌مندی خود بودجه‌ای برای این موضوع در قالب «شهر یاد گیرنده»، اختصاص داده است.
رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه در کشور ما به برکت وجود نهضت سوادآموزی تلاش‌های خوبی در راستای ریشه کن کردن بی سوادی انجام شده است، بیان کرد: اما پس از گذشت سه دهه از تشکیل این مجموعه هنوز موفق به ریشه‌کن کردن بی سوادی نشده ایم.
حیدری خاطرنشان کرد: امیدواریم شاهد تلاش مضاعفی از سوی مسئولین در جهت کاهش نرخ بی سوادی باشیم اما متاسفانه ساختار آموزشی و اجتماعی و اقتصادی ما در حال بازتولید بی سواد بوده و هرساله به تعداد بازماندگان از تحصیل اضافه می‌شود که این موضوع بسیار نگران‌کننده است.
وی با اشاره به بازگشایی مدارس نیز اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا اکنون همه باید به کمک مدارس، به ویژه مدارس مناطق کم‌برخوردار مشهد بشتابیم چراکه زیرساخت‌های بهداشتی و شرایط آنها تطابق کمتری با پروتکل‌های بهداشتی دارند.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: از همه مردم، خیرین، نیکوکاران و تشکل های غیردولتی و ... تقاضا داریم همچون همیشه بر روی موضوع کمک به مدارس واقع در مناطق کم‌برخوردار شهر متمرکز شوند.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات