وضعیت مطلوب خرس آسیایی سیستان و یلوچستان

وضعیت مطلوب خرس آسیایی سیستان و یلوچستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان با مطلوب توصیف کردن وضعیت نگهداری توله خرس آسیایی این استان که به نادیا معروف است، گفت: توله خرس سیاه آسیایی۱۳ سال قبل توسط یکی از دوستداران محیط زیست در طبیعت بلوچستان پیدا و به محیط زیست تحویل شد.

وی افزود: در طی این دوران نادیا در مرکز نگهداری حیوانات در محل چاه نیمه های زابل که متعلق به دانشگاه این شهر است با نظارت دامپزشکی نگهداری می شود.

پورمردان ادامه داد: اخباری مبنی بر نامناسب بودن محل نگهداری نادیا بدست آمد که بلافاصله کارشناسان اداره کل به محل اعزام و بازدید انجام گرفت، همچنین با هماهنگی دانشگاه زابل محوطه جدید نگهداری نادیا آماده و خرس سیاه آسیایی استان به آنجا منتقل شد.

وی با بیان این که این توله خرس از سال ۱۳۸۶ در مرکز نگهداری حیات وحش دانشگاه زابل نگهداری می شود، گفت: این توله خرس مرتب تحت نظر است و شرایط تغذیه ای، رشد و رفتارشناسی این گونه در زمان اسارت بررسی می شود و هم اکنون نیز در شرایط مناسبی به سر می برد.

پورمردان با بیان این که مذاکرات و مکاتباتی با سازمان محیط زیست انجام شده است، اظهار داشت: پیگیر استاندارد سازی طبق آخرین دستورالعمل ابلاغی از سازمان حفاظت محیط زیست تا حصول نتیجه خواهیم بود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات