اجرای 7 پروژه برق‌رسانی روستایی در شهرستان کهگیلویه

اجرای 7 پروژه برق‌رسانی روستایی در شهرستان کهگیلویه

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مهرداد تابش‌نژاد" با بیان این مطلب گفت: هفت پروژه برق‌رسانی روستایی با اعتباری بیش از 50 میلیارد ریال هم اکنون در شهرستان کهگیلویه در دست اجرا است.

وی با تشریح شرایط کنونی اجرای این پروژه‌ها، اظهار داشت: از مجموع این هفت پروژه، یک پروژه برق‌رسانی روستایی با استفاده از شبکه‌های برق به روستای "دره گرده" با اعتباری معادل 300 میلیون تومان در حال اجراست.

مُدیر برق کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: 6 پروژه دیگر نیز در قالب اصلاحیه، توسعه، احداث و روشنایی معابر روستایی بوده که در این شهرستان به‌صورت پراکنده اجرا خواهد شد.

تابش نژاد، اصلاحیه سیم به کابل، توسعه و احداث پراکنده شبکه‌های برق روستایی و اصلاحیه کاهش تلفات نرخ انرژی را مهمترین قالب‌ پروژه‌های در دست اجرا عنوان و خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این پروژه‌ها بخشی از مشکلات کنونی شبکه‌های برق در بخش‌های افت ولتاژ و نوسانات رفع می‌شود.

وی گفت: بیش از 2 هزار خانوار روستایی در زمان بهره برداری از این هفت پروژه در بخش برق خانگی با مشکلات کمتری در آینده رو به رو خواهند شد و البته به همکاری مشترکان برق روستایی در زمان اجرای پروژه‌ها نیازمند هستیم.

مُدیر برق کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد، پراکندگی روستایی، سخت‌گذری، نبود محورهای مواصلاتی مناسب برای اجرای پروژه‌ها و وجود برخی معارضات محلی را از مهمترین مشکلات کنونی در حوزه برق‌رسانی روستایی برشمرد.

کهگیلویه و بویراحمد دارای یک‌هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

شهرستان کهگیلویه از شهرستان‌های ششگانه گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب شده که با یاسوج مرکز این استان حدود 220 کیلومتر فاصله دارد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات