ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب بوشهر 20 هزار مترمکعب افزایش می‌یابد

ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب بوشهر 20 هزار مترمکعب افزایش می‌یابد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "عبدالحمید حمزه‌پور" در آئین افتتاح فاز نخست طرح ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب بوشهر، با اشاره به اینکه طرح فاضلاب بافت قدیم بوشهر در آستانه افتتاح قرار دارد، گفت: برای بهره‌مندی محلات جنوبی شهر بوشهر از فاضلاب، طرح توسعه و ارتقای ظرفیت تصفیه‌خانه در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر از بهره‌برداری طرح ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب بوشهر خبر داد و گفت: در اجرای فاز یک ظرفیت تصفیه فاضلاب از ۱۵ هزار متر مکعب به ۲۵ هزار متر مکعب افزایش یافته و این در حالی است که با تکمیل طرح ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب ظرفیت آن از ۳۰ هزار متر مکعب به ۵۰ هزار مترمکعب افزایش می‌یابد.

حمزه‌پور اعتبار اجرای فاز نخست عملیات ابنیه‌ای این طرح را بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال دانست و بیان کرد: در اجرای این طرح ضمن اصلاح ابزارهای تصفیه‌خانه، وضعیت کانال‌های خروجی و ورودی آن بهبود یافته است.

وی اعتبار کل اجرای عملیات ابنیه‌ای طرح ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب بوشهر را بیش از ۱۵ میلیارد تومان دانست و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود این طرح به طور کامل تابستان آینده تکمیل و افتتاح شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر از نصب هواده در فاز یک تصفیه‌خانه فاضلاب بوشهر خبر داد و افزود: برای ارتقای کیفیت پساب فاضلاب خروجی با اعتباری افزون بر ۳۷ میلیارد ریال عملیات خرید و نصب تاسیسات هواده در فاز یک تصفیه‌خانه فاضلاب بوشهر آغاز شده که پیش‌بینی می‌شود حداکثر تا آذرماه امسال تکمیل می‌شود.

حمزه‌پور اظهار داشت: تهیه اسناد مناقصه احداث ساختمان کلرزنی پساب خروجی تصفیه‌خانه برای ارتقای کیفیت فاضلاب خروجی در دست اجرا است.

وی ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب بوشهر را ۳۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز دانست و افزود: اکنون بیش از ظرفیت تصفیه‌خانه از آن بهره‌برداری می‌شود (۳۸ هزار متر مکعب در شبانه روز) که با تکمیل پروژه‌های در دست اجرا ظرفیت آن به ۵۰ هزار متر مکعب افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر با تاکید بر استفاده از پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب بوشهر گفت: برای بهره‌برداری از پساب خروجی تصفیه‌خانه مرکزی فاضلاب بوشهر، بسته پیشنهادی استفاده از آن با کمک و هماهنگی آب منطقه‌ای و معاونت سرمایه گذاری استانداری بوشهر در حال تهیه و تدوین است که امیدواریم در اسرع وقت اجرایی و مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گیرد.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات