نصب نزديك به 5000 كنتور هوشمند در برق تبريز

به گزارش پايگاه خبري توانير و به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تبريز، عادل كاظمي به تشريح وضعيت نصب كنتورهاي هوشمند فهام در حوزه ي برق تبريز پرداخت و گفت: تا نيمه ي شهريورماه 99، تعداد 4912 كنتور فهام از نوع سيستم MDM در حوزه ي برق تبريز نصب شد.
كاظمي با بيان اينكه حدود 9 هزار مشترك ديماندي در حوزه ي شركت وجود دارد، افزود: طي سه سال گذشته موفق شديم بيش از 4هزار و 600 مشترك ديماندي را به كنتور فهام مجهز كنيم و از طريق كنتورهاي فهام و سيمكارت هاي متصل به آنها اطلاعات مصرفي مشتركان هر 15 دقيقه و به طور برخط رصد و كنترل مي شود و اميدواريم تا پايان سال تمامي مشتركان ديماندي را به كنتور هوشمند مجهز كنيم.
وي با اشاره به اينكه كنتورهاي فهام، كنتورهاي هوشمند هستند و برنامه ي تعويض كنتورهاي مشتركان با كنتور فهام در راستاي هوشمندسازي لوازم اندازه گيري انجام مي شود، تصريح كرد: تعداد 4630 دستگاه معادل 94.3 درصد از كل كنتورهاي فهام منصوبه برخط هستند و اطلاعات را به طور مستمر دريافت و ارسال مي كنند.
كاظمي همچنين تعداد 4441 دستگاه از كنتورهاي فهام منصوبه را داراي قابليت قرائت برخط دانست و افزود: منظور از قرائت برخط،  قابليتي است كه در طول يك روز (حداكثر 24 ساعت گذشته) امكان صدور صورتحساب از طريق MDM را دارا باشد كه 90 درصد كنتورهاي منصوبه داراي چنين ويژگي اي هستند.
وي با اشاره به راه اندازي مركز پايش كنتورهاي فهام در خرداد ماه سال جاري يادآور شد: در اين مركز، اطلاعاتي چون جريان، ولتاژ و ضريب بار به صورت سوابق ذخيره و رصد مي شود و اين مركز قادر است در صورت لزوم دستور قطع و وصل و تنظيمات كنتور را از راه دور انجام دهد.
به گفته ي مديرعامل توزيع برق تبريز؛ از مهمترين دستاوردهاي اين مركز پايش، طرح هاي پاسخگويي بار طي ايام پيك سال است و مي توان به طور برخط، ميزان مصرف مشتريان سنگين و پرمصرف را رصد كرده و اطلاعات دقيق و لحظه اي از آنها بدست آورد.
لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات