برگزای دومین نشست فصلی سازمان های مردم نهاد زیست محیطی استان اصفهان به صورت وبینار

برگزای دومین نشست فصلی سازمان های مردم نهاد زیست محیطی استان اصفهان به صورت وبینار

برگزای دومین نشست فصلی سازمان های مردم نهاد زیست محیطی استان اصفهان به صورت وبینار

دومین نشست فصلی سازمان های مردم نهاد زیست محیطی استان اصفهان با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان و اعضای سازمان های مردم نهاد زیست محیطی استان استان به صورت وبینار برگزارشد.

به گزارش«پارما» از اداره آموزش و مشارکت های مردمی حفاظت محیط زیست استان اصفهان، دومین نشست فصلی مجازی سازمان های مردم نهاد زیست محیطی استان اصفهان با حضور ایرج حشمتی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و تعدادی از مدیران ستادی این اداره کل به صورت وبینار برگزارشد.

در این نشست حشمت الله انتخابی دبیر شورای هماهنگی سمن‌های محیط زیستی استان اصفهان به مهمترین موضوعات زیست محیطی استان اشاره کرد.

دیدار با مهدی طغیانی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی و بررسی موضوعات زیست محیطی استان، جلسه با شبکه ملی سمن های زیست محیطی ،حقابه محیط زیست و تالاب گاوخونی، شرکت در جلسه مجازی جامع شهر اصفهان، لزوم تسریع در مجوزسمن های زیست محیطی و سندقلعه تاریخی قمیشلو و مخاطرات زیست محیطی از مهمترین اقدام ها و مسائل زیست محیطی بود که انتخابی بیان کرد.

زنده گیری پرندگان و رسیدگی به تخلف شکار پرندگان در سمیرم، موضوع سند قلعه قمیشلو و رسیدگی به آن توسط محیط زیست، آلایندگی صنایع استان و کاشان،مشکلات آب شهرستان کاشان، توسعه گونه های غیر بومی مهاجم گیاهی در سطح استان ، لایروبی تالاب بین المللی گاوخونی ،پسماند، توقف اقدام ها در محل دفن زباله های ابوزید آباد آران و بیدگل و برنامه جامع مدیریت زیست بومی از دیگر مهمترین موضعات محوری بودند که توسط سایر نمایندگان سازمان های مردم نهاد زیست محیطی در استان اصفهان در این نشست مطرح شد.

در این جلسه ایرج حشمتی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان توضحیات کارشناسی و حقوقی پیرامون اختلاف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با این اداره کل در خصوص مالکیت بخشی از پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو که طبق اسناد موجود متعلق به اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان است بیان کرد.

وی با بیان اینکه دستگاه حاکمیتی هستیم و بررسی های زیست محیطی براساس ضوابط زیست محیطی انجام می شود افزود: ایجاد هر فعالیتی در زمینه های مختلف به سازمان محیط زیست برنمی گردد، مسئولیت خیلی از تغییر کاربری ها با سایر دستگاه هاست .

وی در ادامه پرسش های تشکل های زیست محیطی استان اصفهان در بخش های مختلف را پاسخ داد و گفت: تشکل های زیست محیطی در راستای حفظ محیط زیست کمک حال این اداره کل باشند و با روی باز از آنها استقبال می کنیم .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات