جلوگیری از برداشت غیر قانونی361 هزار متر مکعب آب با انسداد 48 حلقه...

ناصر باقر زاده- تربت حیدریه/ مدیرامور منابع آب شهرستان تربت حیدریه از انسداد 48 حلقه چاه غیر مجاز آب در سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، «مهدی طلعتی» با اعلام این خبر افزود: با اقدامات به موقع گروه گشت وبازرسی و همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی 48 حلقه چاه غیر مجاز آب از ابتدای سال جاری پر و مسدود شد که این اقدامات موجب صرفه جویی سالانه 361.737 متر مکعب  آب شده است .

وی تصریح کرد: در سال گذشته  133حلقه چاه غیر مجاز در حوزه عملکرد امور منابع آب تربت حیدریه پر و مسدود شد که موجب صرفه جویی 1.285.237 متر مکعب صرفه جویی آبهای زیر زمینی شد.

وی درباره هدف از مسدود کردن چاه های غیر مجاز و همچنین اهمیت کنترل بر منابع آبی گفت: با توجه به بحران منابع آب زیرزمینی در استان  اجرای طرح حفاظت،  و انسداد چاه های غیر مجاز آب از کوچ جمعیت جلوگیری خواهد کرد .

طلعتی  اضافه کرد: اجرای طرح اصلاح شیوه آبیاری، کاهش سطح زیر کشت، مسدود کردن چاه های غیر مجاز، نصب کنتور هوشمند از موارد اساسی است که در صورت رعایت آنها می توان از بحران به وجود آمده عبور کرد .

مدیر امورمنابع آب شهرستان تربت حیدریه اظهار  داشت: نصب کنتورهای هوشمند و کنترل برداشت چاه های کشاورزی و صنعتی نیز سهم چشمگیری در صرفه جویی و کنترل برداشت آب از سفره های زیر زمینی نسبت به سنوات گذشته داشته است .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات