افتتاحی دیگر در ادامه پویش #هرهفته-الف-ب-ایران آغاز شد

افتتاحی دیگر در ادامه پویش #هرهفته-الف-ب-ایران آغاز شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان، با برشمردن طرح‌هایی چون پست‌های برق، سد نعمت آباد، شبکه آبرسانی و نیروگاه خورشیدی در پویش #هرهفته-الف-ب-ایران، این پروژه‌ها را سهم همدان از پویش دانست و از افتتاح سد نعمت‌آباد در همین راستا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان،رئیس شورای انسجام بخشی مدیران صنعت آب و برق استان همدان گفت: خوشبختانه با تدبیر وزیر محترم نیرو پروژه‌های آب و برق کشور به صورت منسجم در پویش #هر هفته-الف-ب-ایران افتتاح می‌شوند که در این میان پروژه‌های استان همدان نیز دیده می‌شود.

مهندس ستوده ادامه داد: در شرایط فعلی و اوضاع اقتصادی موجود وزارت نیرو توانست کارنامه موفقی داشته باشد و با اجرای پروژه‌های بزرگ با حجم سرمایه‌گذاری بالا بتواند خدماتی را در بخش آب و برق ارائه کند.

وی ضمن ابراز خرسندی گفت: خوشبختانه اکنون 99.9 درصد از جمعیت شهری و 82.5 درصد از جمعیت روستایی کشور از آب شرب سالم برخوردارند. یک میلیون و 700 هزار نفر دیگر از جمعیت روستایی کشور تا پایان دولت به آب شرب سالم و بهداشتی دسترسی می‌یابند.

این مقام مسئول با یادآوری افتتاح نیروگاه‌های خورشیدی با حضور وزیر محترم نیرو در همدان طی اجرای پویش هر هفته- الف-ب- ایران، گفت: تلفات و هدررفت شبکه توزیع نیروی برق برای اولین بار در تاریخ صنعت برق کشور یک رقمی شده است. همچنین ظرفیت نصب نیروگاه‌های حرارتی، تجدیدپذیر و خورشیدی افزایش یافته است.

رئیس شورای انسجام بخشی مدیران صنعت آب و برق استان همدان خاطرنشان کرد: قبل از دولت تدبیر و امید متاسفانه هیچ نیروگاه تجدیدپذیری نداشتیم اما عملکرد این دولت به 791 مگاوات رسیده است و تا نیمه 1400 به 1163 مگاوات خواهد رسید.

ستوده با یادآوری اینکه تا پایان مرداد سال جاری 53 طرح در 15 استان در پویش #هرهفته-الف-ب-ایران افتتاح شده است، گفت: این طرح ها با مبلغ سرمایه‌گذاری 15هزار و 900 میلیارد تومان انجام شده که رقمی چشمگیر و قابل توجه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: چندین پروژه از صنعت آب و برق استان همدان نیز در این پویش قرار داده شده است. پست‌های برق، سد نعمت آباد، شبکه آبرسانی و نیروگاه خورشیدی سهم استان همدان در پویش #هرهفته-الف-ب-ایران است.

وی افزود: وزارت نیرو چهار طرح گسترده در دست اجرا دارد که عبارتند از: افتتاح مرکز پایش صنعت برق کشور، راه‌اندازی و بهره‌برداری از سازمان بیمه حوادث مشترکین برق و همینطور اصلاح صدرصدی شبکه فرسوده فشار ضعیف و جایگزینی سیم مسی با کابل خودنگهدار و همین‌طور برنامه عبور موفق از دوره اوج مصرف در تابستان 1399.

ستوده با اشاره به اینکه تا پایان سال‌جاری 193 طرح با ارزش سرمایه‌گذاری 34 هزار و صد میلیارد تومان افتتاح خواهد شد، گفت: سد نعمت آباد یکی از 14 سد در دست افتتاح این وزارتخانه در پویش #هر هفته الف-ب-ایران  است.

وی یادآور شد: تا سال 1357 تنها 19 سد داشتیم که این عدد در آغاز دولت یازدهم به 144 رسید و دولت تدبیر و امید تاکنون 43 سد به سدهای ایران افزوده است هرچند پیش‌بینی می‌شود این عدد تا نیمه 1400 به 57 سد برسد. به عبارتی در دولت تدبیر و امید به طور میانگین هر 50 روز یک سد به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس شورای انسجام بخشی مدیران صنعت آب و برق استان همدان افزود: تا نیمه 1400 به طور میانگین هر ماه یک تصفیه‌خانه فاضلاب شهری و هر دو ماه یک تصفیه‌خانه آب شهری افتتاح خواهد شد.

وی افزود: تصفیه خانه آب شرب ملایر نیز به زودی در طرح پویش #هر هفته-الف-ب-ایران افتتاح خواهد شد.

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات