مدیرعامل توانیر در نشست با روابط عمومی ها؛ برق، رایگان نشده است/ طرح اُمید جنبه سیاسی ندارد

» مدیرعامل توانیر تاکید کرد که برق، رایگان نشده و آنچه گفته می شود تخفیف هایی است که برای مشترکین کم مصرف ارائه خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، " محمدحسن متولی زاده " در نشست ویدئو کنفرانس با روابط عمومی های شرکت توزیع نیروی برق گفت: برق مصرفی مشترکین رایگان نشده و آنچه مدنظر ما می باشد دادن تخفیف های ویژه برای مشترکین کم مصرف است.

وی با بیان اینکه برق رایگان نشده بلکه به یک شیوه به مصرف کنندگان کم مصرف تخفیف داده می شود، اظهارداشت: اگر این شیوه ادامه یابد تخفیف های لازم داده می شود و اگر این شیوه ادامه پیدا نکند تخفیف داده نخواهد شد.

مدیرعامل توانیر گفت: تمامی مشترکین خانگی تحت پوشش این طرح هستند و هدف اول آن اصلاح الگوی مصرف برق است.

متولی زاده با تقسیم بندی مشترکین برق به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پُر مصرف ، خاطرنشان کرد: تخفیف های مورد نظر برای مشترکین کم مصرف ۱۰۰ درصد خواهد بود .

وی افزود: برای این گروهها آموزش های لازم ارائه خواهد شد تا مشترکین پُر مصرف ما نیز از تخفیف های آینده بهره مند شوند.

مدیرعامل توانیر، آموزش را محور اصلی برای مشترکین عنوان و یادآورشد: هدف مااین است که مصرف برق مشترکین کم شده تا کشور هم به سود برسد.

متولی زاده، آگاهسازی ، اطلاع رسانی و کمک به آموزش مشترکین را از وظایف روابط عمومی ها جهت اجرای طرح تخفیف برق برای مشترکین کم مصرف ذکر و اظهارداشت: ۵۰ درصد برق مصرفی سهم بخش خانگی در ساعات اوج بار تابستان است.

وی گفت: با توجه به سیاست های تشویقی سه ساله اخیر که به کشاورزان و صنایع داران ارائه شد این تشویقی ها بایستی به بخش خانگی نیز انتقال داده شود.

مدیرعامل توانیر با مطلوب برشمردن عملکرد وزارت نیرو در صنعت برق طی چند ساله اخیر، خاطرنشان کرد: مردم و دولت اکنون به همین دلیل انتظارات بیشتری از حوزه صنعت برق دارند.

متولی زاده گفت: در ساعات اوج بار تابستان امسال بدون خاموشی برنامه ریزی شده و عملا کنترل اوج بار در حد یک درصد شاهد عملکرد موفق صنعت برق در کشور بوده ایم.

وی با بیان اینکه کنترل اوج بار حدود یک درصدی در شرایطی رخ داد که طی چند ساله اخیر شاهد رشد بار سالانه پنج درصدی بوده ایم، یادآورشد: اقتصاد ملی و مقاومتی در این موضوع نیز مورد توجه ما بوده است.

مدیرعامل توانیر گفت: ۳۵۰ میلیارد تومان برای تشویقی ها به مشترکین برق پرداخت و البته از هدر روی هشت هزار میلیارد تومان در صنعت برق جلوگیری کرده ایم.

متولی زاده با اشاره به برخی ایرادات صورت گرفته در اجرای طرح تخفیفات برق مصرفی مشترکین، اظهارداشت: یکی از ایرادات این است چرا صنعت برق در شرایط بد اقتصادی دست به این کار زده ؟ که بر اساس آمار، صورتحساب مشترکین کم مصرف بسیار ناچیز بوده و با برق رایگان خیلی تفاوتی ندارد.

وی گفت: هشت و نیم میلیون مشترک جزء مشترکین کم مصرف برق بوده که الگوهای مصرف را رعایت کرده اند و یک میلیون و نیم مشترک برق در فاصله ۱۰۰ تا ۱۱۰ کیلو وات ساعت مصرف در کشور وجود دارد.

مدیرعامل توانیر با تاکید براینکه باید تلاش شود این تعداد مشترک به دسته مشترکین کم مصرف بپیوندند، اظهارداشت: باید از ظرفیت رسانه ملی و رسانه ها همانند همیشه جهت اجرای نمودن طرح تخفیف برق مشترکین کم مصرف ( طرح اُمید ) بهره برد‌.

متولی زاده تاکیدکرد که طرح اُمید جنبه سیاسی ندارد و هدف از آن فقط اصلاح مصرف برق مدنظر وزارت نیرو است. لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان کهکیلویه و بویراحمد

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان کهکیلویه و بویراحمد

    شرکت توزیع نیروی برق استان کهکیلویه و بویراحمد

    شرکت توزیع نیروی برق استان کهکیلویه و بویراحمد یک شرکت در شهر یاسوج می باشد

      نظرات