عملیات لایروبی کانال‌های سطح منطقه ۷ در حال اجرا است

عملیات لایروبی کانال‌های سطح منطقه ۷ در حال اجرا است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، سعید معصومی از اجرای عملیات لایروبی کانال‌های سطح منطقه ۷ در آستانه شروع فصل بارندگی خبر داد و افزود: این عملیات طبق جدول زمان بندی در ابتدا در کانال‌های اصلی مناطق و سپس در کانال‌های معابر فرعی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در جهت آمادگی در فصل بارندگی، ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و به دستور شهردار محترم شیراز به منظور پیشگیری و جلوگیری از آب گرفتگی‌های احتمالی در زمان بارندگی بیش از ۲ هزار متر طول جدول و کانیوا جهت هدایت آب‌های سطحی در سطح منطقه هفت اجرا شده است و همچنین نصب ۱۳۰ عدد دال بتونی، نصب ۲۰ عدد دریچه بازدید کامپوزیت، جابجایی ۸۶ عدد دال‌های شکسته و ساخت پل فلزی، تعمیر و ساخت دریچه منهول در سطح منطقه در سال جاری انجام گرفته است.
معصومی گفت: در سال جاری اصلاح و لوله گذاری جداول جمع آوری آب‌های سطحی اعم از لای برداری مسیر ها، زیر سازی، اصلاح، کف سازی و لبه گذاری، دیوارگذاری و اصلاح شیب برخی از جداول انجام شده است.
شهردار منطقه هفت شیراز تصریح کرد: کف برداری کانال‌های روباز و حذف نیزار‌ها و روان سازی مسیر‌های آب‌های سطحی، تسطیح مسیر دسترسی کانال ها، ایجاد خاکریز ایمن مجاور کانال ها، تسطیح و ایجاد مسیر دسترسی حاشیه رودخانه خشک و احداث کانال جهت هدایت سریع آب‌های سطحی در سطح منطقه از دیگر اقدامات انجام گرفته در این خصوص است.
وی گفت: به منظور جلوگیری از آب گرفتگی معابر در سطح منطقه هفت ۲ هزار و ۵۰۰ متر طول لوله گذاری در سطح منطقه انجام گرفته است و با کارشناسی‌های انجام گرفته مسیر‌هایی نیز جهت لوله گذاری در دست بررسی و اقدامات اولیه قرار دارد.
معصومی با اشاره به لایروبی ۴ کیلومتر از مسیر رودخانه خشک در سطح منطقه هفت، ادامه داد: در راستای آمادگی در فصل بارندگی و همچنین روان سازی آب باران در بستر رودخانه خشک بیش از ۷۰۰ هزار متر مکعب لایروبی و خاکبرداری انجام شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات