برگزاری کارگاه توانمندسازی روانی برای پرسنل و مددجویان سرای طلیعه  ...

برگزاری کارگاه توانمندسازی روانی برای پرسنل و مددجویان سرای طلیعه ...

برگزاری کارگاه توانمندسازی روانی برای پرسنل و مددجویان سرای طلیعه زندگی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، رضا دانایی با بیان این خبر اظهار کرد: این کارگاه‌ های توانمند سازی با هدف توان افزایی کارکنان و ارتقای سطح سلامت روان مددجویان در حال برگزاری است.
وی افزود: هرکارگاه به مدت ۱۰ جلسه برای دو گروه کارکنان و مددجویان با حضور کارشناسان زبده روانشناسی برگزار می‌شود و در این جلسات به آموزش مهارت‌های ارتباط موثر و مدیریت رفتار پرداخته می‌شود.
سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: این کارگاه ‌ها ذیل طرح سایبان امید با محوریت ارتقای مهارت ‌های اجتماعی گروه‌ های آسیب‌پذیر در مراکز حمایتی و کم برخوردار اجرا می ‌شود.
دانایی با بیان این موضوع که تکدی‌گری و مبادرت به اینگونه رفتارهای ناهنجار در جامعه به عوامل روانی و فرد بستگی دارد، خاطرنشان کرد: گاهی شرایط فردی، باعث بروز مصادیق جرم ‌زا مانند تکدی‌گری می‌شود و طبق پژوهش‌ های انجام شده این افراد از اختلالات روانی رنج می‌برند که درمان آن باعث کنترل آن خواهد شد.
وی اضافه کرد: مصاحبه ‌های بالینی ۲۱ نفر از کارکنان ذیل این کارگاه‌ ها انجام شده که گامی مهم در در ارتقای کیفیت خدمات دهی و پرهیز از رفتار قهرآمیز و مهارت ارتباط موثر نیز انجام شده است.
گفتنی است که جلسات مهارت آموزی با حضور مشاوران و روانشناسان بالینی برای مددجویان (۱۰ جلسه) و برای کارکنان واحد جمع‌آوری و گشت (۱۰ جلسه) به صورت مجزا در حال برگزاری است. همچنین کارگاه های آموزش های فنی نمدوزی نیز برگزار شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات