معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران : از...

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران : از...

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران گفت: بزرگ ترین سامانه شیرین سازی و نمک زدایی کشور، با ظرفیت ۱۵۰ میلیون مترمکعب در سال اواخر مهرماه افتتاح می‌شود.

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران گفت: بزرگ ترین سامانه شیرین سازی و نمک زدایی کشور، با ظرفیت ۱۵۰ میلیون مترمکعب در سال اواخر مهرماه افتتاح می‌شود.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "قاسم تقی زاده خامسی" عصر چهارشنبه در حاشیه آئین آغاز به‌کار رسمی پروژه ساز و کاری مدیریت به‌هم پیوسته حوضه‌های آبریز در جمع خبرنگاران، در خصوص موضوع صنعت و آب اظهار کرد: ما معتقدیم صنایع آب بر باید در سواحل مستقر باشند و در مکان های دور هم در صورت امکان شیرین سازی آب صورت گرفته تا در اختیار صنایع قرار داده شود.

وی با بیان اینکه فاز اول بزرگ ترین سامانه شیرین سازی و نمک زدایی کشور اواخر مهر  به بهره برداری خواهد رسید، اظهار کرد: این آب شیرین‌کن آب را از خلیج فارس به صنایع یزد و کرمان انتقال خواهد داد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران افزود: برای فاز اول این پروژه بیش از ۵ هزار میلیارد تومان توسط صنایع هزینه شده که ظرفیت ۱۵۰ میلیون متر مکعب در سال را دارد.

به گفته وی این پروژه تا پایان امسال به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید.

تقی زاده خامسی اولین اقدام ساز و کاری پویش #هرهفته_الف_ب_ایران را مثبت دانسته و تصریح کرد: ما در کشور ۶ حوضه آبریز اصلی داریم که هیچکدام از حوضه های آبریز بر اساس مرزهای جغرافیایی و سیاسی استان‌ها نیست، ۱۵ سال قبل وضعیت مدیریت آب به این شکل بوده و سازمان آب منطقه ای بر اساس حوضه‌های آبریز تشکیل شد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه یکپارچه سازی حوضه های آبریز اقدامی جسورانه بود، خاطرنشان کرد: اقدام امروز وزیر نیرو جسورانه و حاصل چند دهه تجربه بوده که بعد از یکپارچه سازی شرکت های روستایی و شهری صورت گرفته می گیرد.

وی افزود: با این اقدام موثر می توانیم در حوزه تصمیم گیری دقیق تر بوده و کم آبی موجود در کشور را مدیریت کنیم.

تقی زاده خامسی با اشاره به کم آبی در فلات مرکزی ایران، یادآور شد: تنها ۲۰ درصد آب موجود در کشور در این منطقه وجود دارد و این در حالیست که ۴۶ درصد جمعیت کشور در این فلات قرار دارد، بنابراین ما برای انتقال و تامین آب شرب منطقه دغدغه جدی داریم.

معاون وزیر نیرو این اقدام را بیشتر در جهت حل مسائل و مشکلات مدیریت منابع آب دانسته و ادامه داد: قطعا بعد از این، زمانی که در مورد حوضه ای تصمیم می گیریم دیگر نگاه بخشی و استانی به موضوع آب نخواهیم داشت.

تقی زاده خامسی همچنین با اشاره به آخرین جزئیات سیستم فاضلاب اهواز، خاطرنشان کرد: با دستور مقام معظم رهبری برداشت هزینه برای سیستم فاضلاب اهواز از صندوق توسعه ملی مصوب و ابلاغ شده که تا امروز ۲۷۰ میلیارد تومان مبلغ کل آن واریز شده است.

وی ادامه داد: اسناد و مناقصه آماده شده و قرار است در اواسط مهرماه سال جاری با انتخاب پیمانکار، عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود.
لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات