واحد گاز نیروگاه کلاس F ویس در خوزستان وارد مدار می‌شود/ افزایش تعداد کارگران بومی شاغل در کارگاه ساخت نیروگاه

واحد گاز نیروگاه کلاس F ویس در خوزستان وارد مدار می‌شود/ افزایش تعداد کارگران بومی شاغل در کارگاه ساخت نیروگاه

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محسن طرزطلب" پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از روند اجرای پروژه ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F ویس رامین اهواز، افزود: این نیروگاه شامل دو واحد گاز هر کدام به ظرفیت 307 مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت 292 مگاوات است.
وی با تاکید بر اینکه در نیروگاه ویس از توربین‌های نسل جدید کلاس F استفاده خواهد شد، ادامه داد: راندمان بخش گاز این نیروگاه 40 درصد خواهد بود که این رقم با افتتاح بخش بخار و در شرایط ایزو به 58 درصد نیز خواهد رسید.
طرزطلب هدف از ساخت این نیروگاه‌ها را تامین برق مطمئن و پایدار شبکه سراسری برق کشور به ویژه در استان خوزستان عنوان کرد و افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی ویس با کارفرمایی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی و پیمانکاری شرکت مپنا در زمینی به مساحت 86 هکتار احداث خواهد شد.
وی سوخت اصلی نیروگاه را گاز عنوان کرد و گفت: با افزایش تعداد کارگران بومی شاغل در کارگاه نیروگاه و تامین منابع مورد نیاز به زودی شاهد تسریع در روند اجرای این پروژه خواهیم بود. شایان ذکر است نیروگاه سیکل ترکیبی ویس (رامین) اهواز در 20 کیلومتری جاده اهواز به مسجدسلیمان در استان خوزستان احداث خواهد شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات