دادستان قزوین به آتش سوزی ۸۰۰ هکتاری منطقه لات الموت غربی ورود پیدا کرد

دادستان قزوین به آتش سوزی ۸۰۰ هکتاری منطقه لات الموت غربی ورود پیدا کرد


به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین،  حسن عباس نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در بازدید از منطقه لات منطقه حفاظت شده الموت غربی که با حضور علی فولیان معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین، اسدالهی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین، مهدیخانی مدیریت بحران استان قزوین و هیئت همراه صورت گرفت، گفت: متاسفانه این آتش سوزی به میزان۸۰۰ هکتار به مراتع و جنگلهای متراکم ارس چند صد ساله در ارتفاعات آسیب جدی زده است.

وی با بیان اینکه احتمال می‌رود ۲ مظنون در آتش زدن این مناطق حفاظت شده دخالت داشته باشند، اظهار داشت: دستگاه قضایی استان با دستور رئیس کل دادگستری و حضور معاون دادستان و قاضی منطقه الموت غربی در محل حادثه و پیگیری دادسرا و دادگستری به دنبال پیدا کردن سرنخ‌های این آتش سوزی هستند.

عباس نژاد بیان داشت: خوشبختانه تاکنون گزارشی از خسارت به حیات وحش در این مناطق به دست نرسیده است، اما از بین رفتن پوشش گیاهی و درختان با عمر بالا باعث شد تا به بررسی راهکاری متفاوت و مناسب در خصوص نگهداری مناطق، مدیریت منسجم و یکپارچه بیاندیشیم و برنامه ریزی داشته باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین خاطرنشان کرد: اطلاعات دقیق‌تر از میزان خسارات ناشی از این آتش سوزی پس از ارزیابی کارشناسان اطلاع رسانی خواهد شد.

به گفته وی آتش سوزی ارتفاعات منطقه روستای لات الموت غربی با حضور پرتلاش و ایثارگرانه هکاران و مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین، منابع طبیعی، بسیج و سپاه و نیروهای مردمی  بعد از ۳۰ ساعت مهار شد. لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات