معرفی کاشان به عنوان پیشگام پروژه‌های زیست محیطی با اجرای طرح زیست بانو

معرفی کاشان به عنوان پیشگام پروژه‌های زیست محیطی با اجرای طرح زیست بانو

کارشناس بخش بین الملل مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان در ارتباط تلفنی با برنامه #صبح_سیلک گفت: در این کنفرانس برخط، پروژه زیست بانو با تغییر ساختار شهر به محله ها و تعیین شهردار محله با هدف ایجاد حس مشارکت بیشتر شهروندان به منظور برقراری نظم و حفظ سلامت محیط زیست بعنوان یک ایده جالب توجه مورد اقبال شرکت کنندگان از سراسر جهان قرار گرفت.

فخری السادات نوری هدف از حضور در این گونه رویدادهای بین المللی را تبادل و به اشتراک گذاری تجربیات موفق شهرها در موضوعات تعیین شده و ایده گرفتن از بهترین اقدامات شهرهای دیگر کشورها به منظور ارتقای کیفیت زندگی شهری برای شهروندان دانست.

وی افزود: به طور کلی این  وبینار بررسی کرد که چگونه یادگیری مستمر می تواند در ترویج اقدامات دوستدار محیط زیست در شهرهای یادگیرنده در سراسر جهان در طول و بعد از شیوع بیماری COVID-19 ایفای نقش کند.

به گفته نوری، به جز کاشان شهرهایی از چند کشور مختلف مثل آرژانتین، ایرلند، فیلیپین، تایلند و کره جنوبی به معرفی پروژه هایی با این موضوع پرداختند.

وی ادامه داد: این وبینار تحت عنوان" پیشگامی در یک مسیر ناشناخته به سوی شهرهای یادگیرنده سبز دوستدار محیط زیست" توسط موسسه یادگیری مستمر یونسکو ، با همکاری شهر  اوسان (جمهوری کره) ، انجمن کره‌ای شهرهای یادگیری مستمر و کمیسیون ملی کره یونسکو به میزبانی شهر اوسان کره جنوبی برگزار شد.

این مدرس دانشگاه در پایان گفت: پروژه آموزشی مشارکتی "زیست بانو" با عنوان " بانوان متعهد، از خانه داری تا اداره شهر" به دلیل اهمیت آموزش شهروندان در موضوعاتی مثل مدیریت پسماند از یک طرف و ایجاد حس مشارکت در نظم، زیبایی و پاکیزگی شهر برای معرفی در این کنفرانس برخط انتخاب شد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات