نشست توسعه شهرستان یزد...

شهردار یزد در نشست توسعه شهرستان یزد خواستار تامین اعتبار برای اجرای خطوط BRT ، تسریع در واگذاری زمین برای ایجاد شهرک ضایعات و تسریع در روند انتشار اوراق مشارک توسط شهرداری شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد – جمال الدین عزیزی در نشست توسعه شهرستان یزد که با حضور محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، سید محمد رستگاری فرماندار یزد و مدیران استانی و شهری در فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه ۱۲ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی درون شهری یزد اضافه شده است، گفت: در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تعداد ۱۲ دستگاه اتوبوس پیشرفته با آخرین استاندار‌های جهانی با صرف هزینه ای بالغ بر 300 میلیارد ریال خریداری و در خطوط مختلف شهر یزد به کار گرفته شد.

شهردار یزد با بیان اینکه هزینه خرید این اتوبوس‌ها از محل منابع داخلی شهرداری و از شرکت‌های خودروسازی داخلی خریداری شده است، افزود: اتوبوس‌های جدید، قابل استفاده برای اقشار مختلف همچون معلولان و کودکان و مطابق با استاندار‌های ایمنی روز دنیاست.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع با اقدامات صورت گرفته در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی یزد، عمر ناوگان اتوبوسرانی ما به زیر ده سال رسید.

شایان ذکر است به استناد بند "د" تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، شهرداری‌های کشور، با تأیید وزارت کشور می‌توانند تا سقف ۸۰ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی برای تأمین مالی پروژه‌های خود منتشر کنند که در این راستا سازمان شهرداری‌ها و دهیارهای کشور با بررسی درخواست شهرداری‌ها و طرح توجیهی پروژه‌های شهرداری‌ها، مبلغ اوراق مشارکت هر شهرداری را تعیین کرد و پس از آن با امضا وزیر کشور، شهرداری‌ها به بانک مرکزی و سازمان برنامه‌وبودجه معرفی شدند تا ادامه فرآیند انتشار اوراق مشارکت را طی کنند.

مهلت قانونی انتشار اوراق مشارکت تا پایان سال ۱۳۹۸ بود که به دلیل تأخیر سازمان برنامه ‌و بودجه در صدور تعهد دولت در بازپرداخت ۵۰ درصد اصل و سود اوراق و همچنین شیوع ویروس کرونا، شهرداری‌ها در فرصت باقیمانده نتوانستند اوراق مشارکت خود را منتشر و اعتبار پروژه‌های خود را جذب کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات