فراخوان ملی طراحی مجسمه‌های باغ‌موزه موسیقی شیراز منتشر شد

فراخوان ملی طراحی مجسمه‌های باغ‌موزه موسیقی شیراز منتشر شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، ایجاد باغ‌موزه موسیقی ایرانی در باغ ملی شیراز از طرح‌هایی است که با هدف ایجاد قطب هنر‌های موسیقی ایران در مقیاس ملی و پدیدآوردن فضا‌های جمعی با محوریت هنر موسیقی در دستور کار شهرداری شیراز قرار گرفته است.

فراخوان ملی طراحی مجسمه‌های باغ‌موزه موسیقی شیراز برای دعوت از مجسمه‌سازان منتشر شده است. فراخوانی با ۳۴ نام از بزرگان موسیقی ایران که بر فراز قله‌های ملی و جهانی می‌درخشند.
رییس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز درباره آخرین اقدامات برای ایجاد باغ‌موزه موسیقی ایرانی، گفت: احداث باغ‌موزه موسیقی، گامی ارزشمند در محور عرفان شیراز است که باغ ملی را به قطب گردشگری بدل می‌سازد.
سولماز دهقانی ادامه داد: هم اکنون بهسازی فضا و کف‌سازی محوطه باغ ملی در دستور کار است، همچنین ایجاد دسترسی به باغ از سمت پیاده‌رو براساس طرح مشاور در دست اقدام قرار دارد.
وی درباره فراخوان ساخت نماد‌هایی از مشاهیر موسیقی ایران، بیان داشت: این فراخوان براساس بررسی‌های صورت‌گرفته در سازمان سیما و منظر شهری اعلام شده و امید است با همراهی هنرمندان در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ در فضای باغ‌موزه موسیقی نصب شود.
معاون سازمان سیما و منظر شهرداری شیراز نیز درباره این فراخوان، گفت: استفاده از ظرفیت هنر مجسمه‌سازی کشور با رویکرد ایجاد فرصت‌های برابر برای هنرمندان در پروژه‌های هنری شهری، از اهداف فراخوان طراحی (نماد) المان‌های باغ‌موزه موسیقی شیراز است.
جمشید آراسته افزود: گزینش هنرمندان این فراخوان با مشورت انجمن موسیقی استان فارس و بهره‌گیری از کارشناسان باتجربه در این حوزه، صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: محوریت انتخاب هنرمندان، معرفی نسلی باسابقه در حوزه‌های آهنگسازی، موسیقی، تالیف و آواز بوده است.
آراسته با بیان اینکه در فراخوان اولیه چهره‌های ملی معرفی شده‌اند، گفت: فهرستی جنبی از نام هنرمندان شیرازی در دست تهیه است که به زودی انتشار می‌یابد چر اکه این رویداد در شهر شیراز رخ می‌دهد و ضروری است که چهره‌های موسیقی این شهر نیز به گردشگران معرفی شوند.
معاون سازمان سیما و منظر شهرداری شیراز ادامه داد: قرار بر این شد ابتدا فراخوان منتشر شود و بعد با صدور یک اطلاعیه، فهرستی از هنرمندان شیرازی و نیز بانوان آهنگسازی که در حوزه‌های محتوایی و زیربنایی موسیقی فعال بوده‌اند ارائه شود، در حال حاضر این فهرست در دست تهیه است و به زودی انتشار می‌یابد.
او بیان کرد: نماد‌ها (المان‌های) باغ‌موزه مشاهیر موسیقی هم چهره‌های ملی و فراگیر را در برمی‌گیرد و هم چهره‌های بومی را، از سوی دیگر ممکن است در ساخت اثر یا ارائه پیشنهاد، برای برخی اسامی عنوان‌شده در فراخوان پیشنهادی نباشد، بنابراین با در نظر گرفتن همه جوانب فهرست تکمیلی ارائه می‌شود و بر اساس ردیف بودجه، نماد‌ها ساخته خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات