معاون وزير نيرو در نهمين جلسه ستاد برق اميد تاكيد ...

به گزارش پايگاه خبري توانير ، مهندس همايون حائري معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي در اين نشست ،موضوع تلفات شبكه ، مديريت پيك مصرف و شبكه هاي فرسوده را به عنوان چالشهاي فني شركتهاي توزيع برق مورد توجه قرار داد و بر اثربخشي طرح "برق اميد" در حل اين چالشها و كاهش هزينه هاي صنعت برق تاكيد كرد.
مهندس حائري پيوستن مشتركان پرمصرف و خوش مصرف به مشتركان كم مصرف  كه با تاكيد بر حفظ رفاه اجتماعي و توسعه ملي كشور انجام  مي شود را به لحاظ مالي نيز با كاهش هزينه هاي صنعت برق همراه دانست و با اشاره به مشكلات تجهيزات شبكه در تابستان به ويژه كابلها و ترانفورماتورهاي با عمر بالاي 30 سال ، تصريح كرد: طرح "برق اميد" مي تواند نياز سرمايه گذاري براي ساعات محدودي از پيك تابستان را كاهش دهد و از طريق كاهش بار شبكه به افزايش عمر مفيد تجهيزات كمك كند.
وي با اشاره به فرصت كمي كه براي آگاهسازي ذي نفعان اين طرح وجود دارد ،بر پاسخگو بودن مديران عامل شركتهاي برق در خصوص اجراي طرح "برق اميد" تاكيد كرد و خواستار ورود فعالانه شركتهاي توزيع و برق منطقه اي و بهره مندي از مزاياي اين طرح در جهت حل چالشهاي فني و كاهش هزينه هاي صنعت برق شد.
معاون وزير نيرو تبيين اثرات تكميلي طرح در كاهش تلفات ،مديريت مصرف و كاهش هزينه ها براي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و تعامل با مراكز صدا و سيما براي آگاهي بخشي و افزايش مطالبه گري مردم در اين زمينه را حايز اهميت دانست.
در ادامه اين نشست مهندس محمد حسن متولي زاده مديرعامل شركت توانير سرعت بخشي به روند اجراي طرح در شركتهاي توزيع و برق منطقه اي را مورد تاكيد قرارداد و تبيين قابليتهاي اثربخش طرح برق اميد براي نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي و تعامل با مراكز محلي صدا و سيما و پخش روزانه گزارشهاي خبري و مصاحبه با مشتركان محلي شركتهاي برق در اين خصوص را حايز اهميت دانست و لزوم نقش فعالانه تر روابط عمومي هاي صنعت برق در اين زمينه  را مورد تاكيد قرار داد.
مديرعامل توانير درخصوص استفاده از ظرفيت شبكه هاي اجتماعي براي اجراي طرح "برق اميد"، از راه اندازي يك سايت ويژه در اين خصوص در آينده نزديك خبر داد كه شركتهاي برق را قادر مي سازد با تمركز روي اين سايت از ظرفيتهاي شبكه هاي اجتماعي دراين عرصه بهره مند شوند.
در ادامه اين نشست كه با ارايه گزارش شركتهاي توزيع برق تهران بزرگ ،شيراز ،شهرستان مشهد ،مازندران ،زنجان و البرز در خصوص برنامه ريزيها و اقدامات انجام شده و پيشنهادات اجراي طرح "برق اميد" از طريق ويديو كنفرانس همراه بود ،مهندس غلامعلي رخشاني مهر معاون هماهنگي توزيع توانير از فعاليت 4 كميته در اين خصوص در توانير خبر داد كه كميته اجرايي ،كميته بهينه سازي و آموزش ،كميته تدوين دستورالعملها و كميته پنلهاي خورشيدي را شامل مي شود و دستورالعملهاي اجرايي طرح "برق اميد نيز به زودي نهايي و ابلاغ خواهد شد.
در ادامه دكتر مصطفي رجبي مشهدي معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي توانير از طراحي يكصد سووال و پاسخ پيرامون وضعيت طرح برق اميد و شمول آن خبر داد كه در صورت تاييد، جهت اطلاع رساني از طريق سايت برق اميد يا ساير روشها در اختيار شركتهاي توزيع و برق منطقه اي قرار مي گيرد.
لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات