سمن های محیط زیستی الیگودرز میزبان مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان

سمن های محیط زیستی الیگودرز میزبان مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، سازمان های مردم نهاد محیط زیستی شهرستان الیگودرز در نشستی با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست و فرماندار الیگودرز، مسائل و چالش های زیست محیطی این شهرستان را بررسی و در این خصوص به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مهرداد فتحی بیرانوند در این نشست ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این نشست صمیمی فعالیت سمن های زیست محیطی الیگودرز را قابل تقدیر دانست و اظهار امیدواری نمود با همکاری متقابل با سمنها، چالشهای زیست محیطی شهرستان به حداقل کاهش یابند.

وی سمن ها را بازوان توانمند سازمان حفاظت محیط زیست دانست و بر استفاده از این ظرفیت عظیم تاکید کرد.

مهراد فتحی بیرانوند در پاسخ به سوالی در خصوص دشت دالانی الیگودرز گفت: در صورت واگذاری مدیریت این منطقه به محیط زیست اقدامات لازم جهت تبدیل این منطقه به اثر طبیعی ملی صورت خواهد گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: مهمترین عامل در حفاظت از محیط زیست آموزش و ترویج فرهنگ زیست محیطی است و باید این فرهنگ به تمام اقشار مردم تسری پیدا کند تا تک تک افراد جامعه در قبال محیط زیست احساس مسئولیت کنند.

فتحی بیرانوند در خصوص وضعیت پسماندهای پزشکی استان گفت: قسمت اعظم پسماندهای بیمارستانی استان مدیریت شده و طبق قوانین مدیریت پسماند دفن و امحاء می شوند.

وی با اشاره به صراحت قانون مدیریت پسماند و برنامه پنجم توسعه در خصوص پسماندهای شهری اظهار داشت: شهرداری ها با عنایت به قانون مدیریت پسماند باید دغدغه های دوست داران محیط زیست در خصوص تفکیک، بازیافت، بی خطر سازی و همچنین دفن اصولی و بهداشتی زباله را به حداقل برسانند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان در خصوص احداث پاسگاه در منطقه قالی‌کوه الیگودرز گفت: در صورت ارتقاء سطح حفاظتی منطقه، اقدامات لازم در خصوص احداث پاسگاه در این منطقه صورت می گیرد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات