۱۸۷ هزار تماس اشتباهی به آتش نشانی/ فوت ۱۱۹ شهروند بر اثر حادثه

۱۸۷ هزار تماس اشتباهی به آتش نشانی/ فوت ۱۱۹ شهروند بر اثر حادثه

۱۸۷ هزار تماس اشتباهی به آتش نشانی/ فوت ۱۱۹ شهروند بر اثر حادثه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، امیر عزیزی در خصوص اقدامات سازمان آتش نشانی از ابتدای شهریور ماه سال ۹۸ تاکنون، اظهار کرد: در مشهد و حومه ۵۱ ایستگاه آتش نشانی فعالیت می کنند که ۵۰ ایستگاه فعال آن داخل محدوده شهری و یک مورد آن در پارک ملت مستقر شده است.
وی با بیان اینکه ۲۸۶ دستگاه ناوگان وظیفه خدمات رسانی را انجام می دهند، افزود: علاوه بر آن بالغ بر ۱۶ هزار و ۶۰۰ قلم تجهیز عملیاتی و تخصصی در ایستگاه های آتش نشانی وجود دارد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه در طول این بازه زمانی ۷۴۵ هزار و ۹۷۶ مورد تماس در مرکز فرماندهی ۱۲۵ صورت گرفته، بیان کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۱۰ درصدی همراه بوده است.
عزیزی خاطرنشان کرد: مرکز فرماندهی ۱۲۵ به طور متوسط روزانه پاسخگوی حداقل دو هزار و ۴۴ تماس است. میزان تماس های عملیاتی در طول این بازه زمانی ۲۵ هزار و ۵۷، تعداد تماس مزاحمی ۳۹۳ هزار و ۲۸۴ مورد، تماس اشتباهی ۱۸۷ هزار و چهار مورد، تعداد تماس مشاوره ۴۷ هزار و ۴۱۹ مورد و سایر تماس ها ۹۳ هزار و ۲۱۲ مورد بوده است.
وی اضافه کرد: طی این مدت هفت هزار و ۹۰۲ مورد اطفا عملیات آتش سوزی، پنج هزار و ۹۳۷ مورد عملیات امداد و نجات و پنج هزار و ۸۵۱ مورد خدمات ایمنی صورت گرفته است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد تصریح کرد: همچنین در این بازه زمانی مذکور بالغ بر ۴۶ درصد ماموریت های آتش نشانی در تصرف های مسکونی بوده، علاوه بر آن ۴۳ درصد عملیات های امداد و نجات مرتبط با آسانسور بوده است.
عزیزی با اشاره به اینکه به طور معمول در هر حادثه حضور حداقل چهار نیروی آتش نشان و یک خودرو عملیاتی صورت گرفته است، گفت: همچنین انجام بالغ بر هشت درصد ماموریت های آتش نشانی خارج از محدوده خدمات شهری بوده است.
وی با بیان اینکه تعداد شهروندان مصدوم شده در این مدت یک هزار و ۶۰۲ مورد بوده، اظهار کرد: همچنین تعداد فوتی ها ۱۱۹ نفر و تعداد شهروندان نجات یافته نیز هشت هزار و ۷۶۶ مورد بوده است.

غزاله شهیدی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات