بافت تاریخی محله آب‌انبار نو احیاء می‌شود

بافت تاریخی محله آب‌انبار نو احیاء می‌شود

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری، لطف‌الله کریمی معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری مرکز استان، اظهار داشت: سنگ‌فرش محله آب‌انبار نو باهدف احيای بافت تاريخی، ايجاد جاذبه‌های گردشگری در هسته مرکزی شهر ساری به زودی آغاز می‌شود.

وی افزود:  در این طرح، شهرداری ساری با همکاری سازمان میراث فرهنگی، اداره کل راه و شهرسازی مازندران و شرکت بازآفرینی شهری کشور؛ بافت تاریخی و ارزشمند محله آب‌انبار نو را احیاء و سنگ‌فرش می‌کند.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری ساری تصریح کرد: برای احیای بافت تاریخی این  منطقه ضمن آرام‌سازی بصری؛ کلیه زوائد بصری محیط پیرامون حذف و جداره‌های شهری آن پیرایش می‌شود.

کوچه آب‌انبار نو به عنوان بخشی از معبر پیاده در بافت تاریخی تعریف شد،این معبر تاریخی به دلیل حضور بناهای متعدد ارزشمند تاریخی در مجاورت آن داخل حریم درجه یک بناهای ثبت‌شده میراث  فرهنگی قرار دارد.

بافت کهن؛ تجلی حافظه تاریخی شهر  و قلب حیات اقتصادی و اجتماعی است که می‌توان با توسعه و تقویت فعالیت‌های گردشگری در کنار احیای ارزش‌های تاریخی، این بافت را مقصدی برای گردشگری منطقه تبدیل و با ایجاد حس غرور و تعلق‌خاطر برای ساکنان آن را به محلی جذاب برای سکونت گروه‌های اجتماعی مختلف تبدیل کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات