مجوز های اقامتگاه های بوم گردی بصورت رایگان صادر می شود/توسعه صنعت گردشگری با اجرای طرح بوم گردی

مجوز های اقامتگاه های بوم گردی بصورت رایگان صادر می شود/توسعه صنعت گردشگری با اجرای طرح بوم گردی

شهردار منطقه 4 شهر ارومیه گفت: طرح بوم گردی شهر منجر به حفظ میراث طبیعی،  پایداری و حفظ فرهنگ مردم منطقه و دوستی فرهنگ ها و جوامع می شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ فرخ عبدی با اشاره به طرح بوم گردی، عنوان کرد:  هدف  از اجرای این طرح احیای بافت تاریخی شهر و جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری است.
وی با اشاره به حمایت کامل شهرداری ارومیه از طرح هایی که حائز شرایط اقامت گاهای بوم شهری است، اظهار کرد:  در صورت تائید طرح مذکور در خصوص املاک مراجعه شده در کمیته بوم شهر، مجوز بصورت رایگان از طرف شهرداری صادر شده  و ملک تا زمان اجرای طرح در ملک از پرداخت عوارض معاف می شود.
شهردار منطقه 4 شهر ارومیه با اشاره به بازدید ها  به همراه کارشناسان شهر سازی منطقه و مدیران میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان غربی از تعدادی از طرح های بوم گردی در بافت تاریخی شهر گفت:  این بازدیدها با هدف ایجاد اقامتگاه‌های سنتی، هتل، بوتیک و رستوران‌های سنتی در بافت تاریخی انجام می شود.
وی افزود : در این بازدیدها خانه‌ها و فضاهای واجد شرایط برای صدور مجوز اقامتگاه‌ها یا رستوران‌های سنتی مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت با تائید کارشناسان و با هماهنگی اداره کل  میراث فرهنگی و گردشگری با شهرداری ارومیه  مجوزهای لازم صادر می‌شود

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات